Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 2/2010, de 29 de gener, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es regula la gestió de tresoreria del Sector Públic de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 6199 de 04.02.2010
Número identificador:  2010/1005
Referència Base de Dades:  001154/2010
 
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria Economia, Hisenda i Ocupació
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Tresor i política financera
    Descriptors:
      Temàtics: Tresor, administració regional, depòsit bancari, finançament públic, endeutament , monografies



ORDRE 2/2010, de 29 de gener, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es regula la gestió de tresoreria del Sector Públic de la Generalitat. [2010/1005]

L'evolució de l'economia global i les conseqüències que això té sobre el Sector Públic de la Generalitat fan necessària una ràpida reacció per a adequar a la nova situació algunes de les normes d'actuació implantades per la mateixa Generalitat i que incidixen directament sobre la gestió de tresoreria, per a la seua aplicació en el Sector Públic Valencià a fi d'optimitzar-ne la gestió i facilitar l'agilitat en els pagaments.

Esta actuació en el Sector Públic permetrà una centralització de l'endeutament a curt de les entitats que l'integren, que durà a una reducció dels costos financers, a una millora en el control i planificació, així com a una simplificació del mapa bancari.

En esta norma s'aborden polítiques de rendibilització de saldos en comptes corrents bancaris per mitjà del sistema d'agranades automàtiques (comptes de netting), de manera que es possibilite, d'una part, la disminució de l'endeutament de tresoreria i comercial de la Generalitat i d'una altra part, l'eliminació de saldos ociosos.

En este sentit, la implantació d'este sistema de gestió de tresoreria en el Sector Públic, permetrà conéixer en temps real de forma integrada la situació dels fons públics i el seu control immediat. La Tresoreria de la Generalitat amb els seus avanços en els últims anys s'ha dotat d'uns mitjans tècnics altament qualificats que li han permés centralitzar la gestió dels seus fons per mitjà del sistema de compensació de saldos, i actualment pot escometre amb garantia d'èxit la gestió centralitzada de tots els recursos financers públics.

En virtut de tot això, fent ús de l'autorització continguda en l'article 82 del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, i conforme el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana

ORDENE

Article 1. Àmbit d'aplicació

Les normes que s'arrepleguen en la present ordre s'aplicaran a tot el Sector Públic dependent de la Generalitat, entenent per este, organismes, empreses, ens i fundacions que es financen a càrrec dels fons públics establits en el Pressupost de la Generalitat.

Article 2. Gestió centralitzada de fons públics per la Tresoreria Corporativa de la Generalitat: abast funcional

La gestió centralitzada de fons està basada en un sistema de comptes de netting o agranades automàtiques de saldos, que incidix en les àrees següents:

Comptes tresorers centralitzats de la Tresoreria Corporativa.

Comptes operatius del Sector Públic.

Gestió de previsions d'ingressos i pagaments del Sector Públic.

Article 3. Gestió dels comptes bancaris i condicions financeres

1. Es diferencien entre dos tipus de compte: a) comptes tresorers i b) comptes operatius d'entitats públiques.

a) Comptes tresorers, la titularitat serà de la Tresoreria Corporativa. Arreplegarà i centralitzarà els saldos existents de cada compte operatiu.

b) Comptes operatius d'entitats públiques, la titularitat serà de les entitats públiques i arreplegaran els pagaments i els cobraments que es produïsquen en les tasques diàries. Els saldos agranaran el compte centralitzat, tenint sempre saldo disponible en data valor. L'accés a estos comptes quedarà restringit a l'entitat pública a què pertanguen.

2. La gestió dels comptes d'agranada automàtica o netting serà efectuada a través de l'entitat o entitats financeres col·laboradores que resulten adjudicatàries per a la prestació dels servicis financers a la Generalitat i s'assignarà el servici en funció dels requeriments tècnics i econòmics exigibles.

3. Es remuneraran centralitzadament els saldos arrossegats des dels comptes operatius al compte tresorera de la Tresoreria Corporativa, i el tipus d'interés aplicable serà l'oferit per l'entitat o entitats financeres adjudicatàries per a la prestació dels servicis financers.

4. Les entitats públiques podran disposar de la pòlissa/préstec de la Tresoreria Corporativa, amb l'autorització prèvia d'esta. El cost financer d'estos crèdits serà l'establit per a les disposicions de la Tresoreria Corporativa per les entitats financeres col·laboradores, i esta podrà afegir un diferencial.

Article 4. Obligacions de les entitats públiques

1. Informar a la Tresoreria Corporativa de tots els comptes corrents en vigor diferents dels de netting.

2. Cancel·lar aquells comptes corrents exclosos del sistema de comptes de netting, que no tinguen una funció finalista.

3. Traspassar els saldos dels comptes d'ingressos existents al compte operatiu de netting amb la periodicitat que la Tresoreria Corporativa establisca.

4. Trametre les previsions d'ingressos i pagaments amb la periodicitat que la Tresoreria Corporativa establisca.

5. Ajustar i adaptar el sistema telemàtic als requeriments tècnics necessaris per a tindre informació en temps real.

6. Firmar i complir el contingut del Protocol d'adhesió al sistema de «Gestió de Tresoreria basat en Comptes de Netting», amb l'acord previ dels òrgans d'administració corresponents.

7. Qualsevol altre requeriment que, per a un millor funcionament, puga establir-se per la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació.

Article 5. Del desplegament de la present ordre

S'autoritza la Secretaria Autonòmica d'Economia i Pressupostos per a la firma d'un protocol de col·laboració amb el Sector Públic per a l'adhesió al model de gestió de Tresoreria Corporativa, així com per a dictar les instruccions i autoritzacions que resulten necessàries per a l'adequat exercici i desplegament d'esta ordre.

València, 29 de gener de 2010

El vicepresident segon del Consell

i conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació,

GERARDO CAMPS DEVESA

Mapa web