Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 13/2016, de 31 de maig, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió d'ajudes a entitats sense ànim de lucre per a finançar programes de suport a la igualtat en la diversitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7799 de 07.06.2016
Número identificador:  2016/4118
Referència Base de Dades:  003971/2016
 



ORDRE 13/2016, de 31 de maig, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió d'ajudes a entitats sense ànim de lucre per a finançar programes de suport a la igualtat en la diversitat.

[2016/4118]

Índex

Preàmbul

Article 1. Objecte

Article 2. Entitats beneficiàries

Article 3. Obligacions de les entitats beneficiàries

Article 4. Procediment de concessió

Article 5. Criteris objectius de l'atorgament de la subvenció

Article 6. Quantia individualitzada de la subvenció o criteris per a la seua determinació

Article 7. Subcontractació de les activitats subvencionades

Article 8. Sol·licituds

Article 9. Esmena de sol·licituds

Article 10. Ordenació i instrucció

Article 11. Comissió d'avaluació

Article 12. Reformulació de les sol·licituds

Article 13. Resolució i termini

Article 14. Criteris de modificació de la resolució

Article 15. Informació i publicitat de les subvencions concedides

Article 16. Pagament de la subvenció

Article 17. Termini i forma de justificació de les ajudes

Article 18. Pla de control

Article 19. Reintegrament i minoració de les ajudes

Article 20. Règim sancionador

Article 21. No-subjecció a polítiques de competència

Disposicions addicionals

Primera. No incidència pressupostària.

Segona. Possibilitat de cofinançament amb fons europeus

Tercera. Tramitació electrònica

Disposicions finals

Primera. Habilitació

Segona. Entrada en vigor.





PREÀMBUL



Des de fa molt de temps les persones i col·lectius que han patit una exclusió sistemàtica al llarg de la història, han començant a visibilitzar-se i a reclamar el fi de la discriminació que pateixen. El no-reconeixement de les seues diverses realitats els ha portats a situacions d'exclusió social, difícils de superar sense polítiques públiques específiques que vagen a l'arrel que les ha provocades, fomentant-ne la prevenció i eradicació.

L'organització social de les famílies ha patit un canvi important, sent avui dia molt diferents les estructures que les persones trien a l'hora de formar una família, no existint ja una tipologia hegemònica. En aqueix sentit, l'administració té el deure d'enfortir la ciutadania en les seues individualitats, però també com a part de la seua unitat familiar, tinga aquesta la forma que tinga. Formar famílies intel·ligents ha de ser la nostra aspiració. I en aqueixa formació, atendre a tota la diversitat familiar és no sols un objectiu sinó una obligació.

D'altra banda, el respecte a la diversitat en el seu ampli espectre és fonamental per a garantir la convivència. La igualtat en la diversitat és sinònim d'igualtat en el conjunt de la ciutadania. Creixem com a societat quan lluitem conjuntament contra la discriminació. Perquè no és una societat sana aquella que exclou per motius de sexe, orientació sexual, identitat de gènere, creences, ètnia, nacionalitat, cultura, llengua, pobresa, diversitat funcional o qualsevol altra circumstància personal o social.

Gràcies a tants col·lectius que reivindiquen el seu dret a la igualtat, la diversitat existent en la nostra societat està cada dia més present. El reconeixement de les identitats, siguen aquestes de caràcter sexual, familiar, ètnic, cultural, religiós o de qualsevol altre tipus, enriqueix la nostra societat i la fa més lliure, justa i igualitària. Per això, lluny de polítiques homogeneïtzadores i excloents, les institucions públiques tenen l'obligació de treballar per la igualtat de totes les persones i col·lectius que conformen la ciutadania, així com fomentar la no-discriminació i la lluita contra la intolerància.

L'article14 de la Constitució Espanyola, proclama el dret a la igualtat i a la no-discriminació per raó de naixement, raça, sexe, religió, opinió o qualsevol altra condició o circumstància personal o social. Així mateix, l'apartat segon de l'article 9 estableix l'obligació dels poders públics de promoure les condicions i remoure els obstacles perquè la igualtat de l'individu i dels grups en què s'integra, siga real i efectiva. D'altra banda, la no-discriminació s'articula com un principi bàsic de la Declaració Universal de Drets Humans, adoptada per l'Assemblea General de la Nacions Unides en 1948.



La igualtat de tracte i no-discriminació constitueix un dels principis bàsics i essencials de la Unió Europea. El Tractat de la Unió Europea estableix en l'article 2 la no-discriminació com un dels valors comuns de la Unió i la lluita contra la discriminació com un dels seus objectius.



La Generalitat, d'acord amb el que estableix l'article 49 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, té la competència exclusiva en matèria de serveis socials, fundacions i associacions de caràcter benèfic i assistencial, i institucions públiques de protecció i ajuda de persones migrants i altres grups o sectors necessitats de protecció especial.

La Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, conforme el Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat, té assignades les competències en matèria de polítiques de prestació social, serveis socials, dependència, persones amb discapacitat, família, majors, menors, adopcions, joventut, dona, immigració i voluntariat social. Així mateix, té entre els seus objectius prioritaris el foment i el desenvolupament del valor de la diversitat sexual, de gènere, familiar, ètnica, cultural, lingüística, religiosa i de creença, així com vetlar per l'aplicació del principi d'igualtat de tracte i no-discriminació en les polítiques públiques de la Comunitat per motiu d'orientació sexual, identitat sexual i de gènere, ètnia, cultura, religió, creença, situació de pobresa o diversitat funcional.



Per a aconseguir aquests fins, la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives ha de gestionar ajudes a les entitats sense ànim de lucre que actuen en l'àmbit de la promoció de la igualtat en la diversitat, exercint activitats encaminades a l'atenció i defensa d'aquests col·lectius, a la prevenció de la intolerància, l'odi o qualsevol forma de discriminació i a prestar suport a les víctimes.

Es fa constar que les ajudes concedides per mitjà d'aquesta ordre no precisen de notificació a la Comissió Europea, de conformitat amb el que disposa el Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, per no reunir tots els requisits de l'apartat 1 de l'article 107 del TFUE, ja que l'activitat que se subvenciona té un impacte estrictament local i, per consegüent, no afecta els intercanvis comercials entre estats membres.



Per tot això, en virtut de la competència atribuïda per l'article 165.1 de la Llei 1/2015 de, 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, en relació amb l'article 3 del Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual determina les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat, i el Decret 152/2015, de 22 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, conforme el Consell Jurídic Consultiu,



ORDENE



Article 1. Objecte

1. La present ordre estableix les bases de la concessió de subvencions en matèria d'igualtat en la diversitat, l'objectiu de la qual és el finançament de projectes destinats a la defensa de la diversitat sexual, familiar, ètnica, cultural, religiosa i de culte, especialment al col·lectiu de Lesbianes, Gais, Transsexuals, Bisexuals i Intersexuals (d'ara endavant col·lectiu LGTBI) i al Poble Gitano, així com de programes que promoguen la igualtat de tracte i no-discriminació, a través de la lluita contra la discriminació per motiu de racisme, sexe, orientació sexual, identitat de gènere, religió, creença, ètnia, cultura, llengua, situació de pobresa, diversitat funcional o qualsevol altra condició que siga motiu actual d'intolerància, i de l'atenció a les víctimes dels delictes d'odi.



2. Aquestes ajudes són compatibles amb altres que per a la mateixa finalitat siguen convocades per qualsevol administració o entitat pública o privada, no podent en cap cas, superar aquestes la quantia del cost de l'activitat subvencionada.



Article 2. Entitats beneficiàries

1. Podran obtindre la condició de beneficiàries de les ajudes regulades en la present ordre, les entitats sense ànim de lucre que figuren inscrites, en la data de presentació de la sol·licitud, en el Registre General dels Titulars d'Activitats de Serveis i Centres d'Acció Social de la Comunitat Valenciana. A més, les entitats esmentades hauran de comptar amb seu central o delegació permanent a la Comunitat Valenciana. A l'efecte, s'entendrà per delegació permanent la presència física, amb domicili social en el territori de la Comunitat Valenciana, acreditada documentalment.

2. Les entitats que opten a les ajudes, de conformitat amb allò que disposa l'article 13.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (d'ara endavant Llei 38/2003), hauran de tindre com a finalitat primordial en els seus estatuts la realització de les activitats a què es referisca el programa respecte al qual se sol·licita la subvenció. També podrà desprendre's de la seua actuació general que l'activitat esmentada està entre els seus fins.

3. No podran obtindre la condició de beneficiàries les persones o entitats incurses en alguna de les prohibicions regulades en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.





Article 3. Obligacions de les entitats beneficiàries

Amb caràcter general, són les obligacions que s'estableixen en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, en síntesi:

a) Complir l'objectiu que fonamenta l'ajuda.

b) Justificar davant l'òrgan concedent la realització de l'activitat i el compliment dels requisits.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que resulten necessàries.

d) Comunicar l'obtenció d'altres subvencions.

e) Acreditar el compliment de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social, sempre que no s'haja autoritzat aquesta administració per a fer-ho d'ofici.

f) Acreditar, si és el cas, els estats comptables i registres exigibles per a facilitar l'exercici de les facultats de comprovació i control.

g) Conservar la documentació justificativa de l'aplicació dels fons.



h) Reintegrar els fons, si és el cas.

En particular, les entitats beneficiàries tindran les obligacions següents:

a) Presentar la memòria anual de l'activitat exercida.

b) Realitzar les activitats objecte de la subvenció en sintonia amb els objectius i programes que s'establisquen per l'òrgan competent en matèria d'igualtat en la diversitat.

A més, de conformitat amb el que preveu l'article 3.2 Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana, si l'entitat beneficiària rebera una ajuda per import superior a 10.000 euros, haurà de donar-ne l'adequada publicitat, tot indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionat. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web. En el cas que no disposen de pàgina web on realitzar la publicitat adés citada, podran complir amb l'obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.





Article 4. Procediment de concessió

1. El procediment de concessió d'aquestes ajudes es tramitarà en règim de concurrència competitiva.

2. El procediment s'iniciarà d'ofici per mitjà de la publicació de la corresponent convocatòria, aprovada mitjançant una resolució de l'òrgan que ostente les competències en matèria d'igualtat en la diversitat.



Article 5. Criteris objectius de l'atorgament de la subvenció

Els criteris objectius a tindre en compte per a la selecció de les millors propostes seran els següents:

1) Qualitat tècnica del programa o activitat. Es valorarà fins a un màxim de 50 punts, com a resultat de ponderar els aspectes següents:

a) Avaluació de les necessitats socials (màxim 10 punts): justificació de l'existència de la necessitat social que el programa pretén satisfer, tenint-ne en compte la insuficient o inexistent cobertura pública o privada i la previsió del nombre de persones usuàries a què es dirigeix.



b) Contingut tècnic del programa (màxim 10 punts): coherència entre objectius i resultats, calendari de realització, descripció de les activitats, indicadors d'avaluació i control de les activitats en relació amb els mitjans de què disposa l'entitat. Qualificació del personal adscrit als programes.

c) Innovació social del projecte i de les activitats per al seu desplegament (màxim 7,5 punts): Es valoraran aquelles actuacions noves, que justificadament pogueren suposar una millor atenció a les necessitats que constitueixen l'objecte de l'ajuda.

d) Foment de xarxes i plataformes associatives (màxim 7,5 punts): Es valorarà la cohesió entre l'entitat sol·licitant i la resta de les existents en l'àmbit, a fi de disposar d'una major informació amb vista a prestar un servei integral al col·lectiu que justifica l'ajuda.



e) Foment de la igualtat entre homes i dones (màxim 5 punts): Es valorarà aquells projectes que explícitament publiciten amb un llenguatge inclusiu, i en la seua execució materialitzen, les polítiques d'igualtat entre homes i dones.

f) Promoció dels col·lectius vulnerables i persones empobrides (màxim 5 punts): es valorarà aquells projectes que explícitament publiciten, i en la seua execució materialitzen, la promoció dels col·lectius vulnerables i persones empobrides.

g) Aliança intergeneracional dels programes (màxim 2,5 punts): es valorarà aquells projectes que explícitament publiciten, i en la seua execució materialitzen, l'intercanvi d'experiència, i tot tipus d'aportacions, entre xiquetes, xiquets, persones joves i adultes.

h) Ús del valencià en les activitats i publicacions (màxim 2,5 punts): es valorarà aquells projectes que explícitament publiciten, i en la seua execució materialitzen, l'ús del valencià.

2) Viabilitat econòmica del programa o activitat. Es valorarà fins a un màxim de 25 punts, com a resultat de ponderar els aspectes següents:



a) Elecció d'actuacions eficients per a l'èxit dels objectius del programa (màxim 10 punts): es valorarà l'exposició de les distintes alternatives i la justificació de la selecció que es proposa com la més eficient.



b) Adequació del pressupost a la finalitat (màxim 5 punts): es valorarà l'adequació del pressupost previst als programes presentats i en relació amb els objectius finals. A aquests efectes, es tindran en compte els costos reals, els preus de mercat i l'especificitat dels programes, tenint en compte l'absència d'ànim de lucre de les entitats sol·licitants.



c) Aportació de recursos propis (màxim 5 punts): es valorarà l'afectació al projecte de recursos preexistents de l'entitat o finançament propi.

d) Aportacions externes públiques o privades (màxim 5 punts): es valorarà l'aportació d'ajudes complementàries per part d'altres entitats públiques o privades per a l'execució del programa.

3) Estructura, capacitat de gestió, experiència i trajectòria de l'entitat sol·licitant en la realització de projectes, programes i activitats de caràcter anàleg als previstos en la present convocatòria. Fins a un màxim de 25 punts.

a) Experiència en la gestió de programes i activitats socials iguals o anàlegs (màxim 10 punts): es valorarà la posada en pràctica anterior per l'entitat, de programes anàlegs així com el seu resultat acreditat.

b) Estructura i capacitat de gestió de l'entitat sol·licitant (màxim 5 punts): es valorarà l'adequació de l'estructura de l'entitat, i del nombre de persones associades i voluntàries, en relació amb la gestió dels programes per als que se sol·licita l'ajuda.

c) Adequació de recursos humans (màxim 5 punts): es valorarà l'adequació dels recursos humans, tant preexistents com de nova incorporació, que s'adscriuen als distints programes. En aquest sentit es tindran en compte especialment:

1r) Naturalesa, característiques i durada de la contractació del personal assalariat preexistent i de nova incorporació.

2n) L'ocupació de persones amb diversitat funcional, en congruència amb la normativa vigent en la matèria.

3r) L'ocupació de persones en situació d'exclusió social desempleades i inscrites en els serveis públics d'ocupació.

4t) L'ocupació de dones, joves i persones desempleades de llarga durada.

5t) Naturalesa, característiques i formació del personal voluntari amb què es compte per al programa.

d) Compromís de l'entitat en una gestió de qualitat (màxim 5 punts): es valorarà l'acreditació de l'efectiva implantació en l'entitat de sistemes d'autoavaluació de les activitats i programes executats per l'entitat.





Article 6. Quantia individualitzada de la subvenció o criteris per a la seua determinació

La quantitat econòmica de l'ajuda es determinarà de manera proporcional a la puntuació obtinguda pel projecte avaluat, el pressupost acceptat per a l'execució del projecte, i el límit fixat en la línia de subvenció.

Per a obtindre ajuda serà necessari haver obtingut la meitat dels punts en cada un dels apartats de l'article anterior.

En cap cas, el pressupost acceptat per a l'execució del projecte no podrà ser superior al 50 % de la línia de subvenció corresponent al programa.

Als efectes de determinar la quantia individualitzada de la subvenció que haja de correspondre al projecte, la Comissió d'Avaluació de les ajudes objecte d'aquesta ordre de bases podrà aplicar, si és el cas, el que disposa l'article 170.2 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, modificant en congruència la quantia de subvenció sol·licitada.



Article 7. Subcontractació de les activitats subvencionades

No podrà subcontractar-se cap percentatge de l'activitat subvencionada. No obstant això, no es consideraran subcontractació les actuacions realitzades per personal voluntari que estiguen previstes en el programa subvencionat, les prestacions de serveis realitzades per professionals el mode de pagament de les quals es realitze per factura, ni la realització d'actuacions per a les quals siga necessari contractar empreses externes per no constituir activitats pròpies de l'entitat.



Article 8. Sol·licituds

1. Les sol·licituds es formularan en els models i terminis que es determinen en la corresponent convocatòria.

2. Amb la documentació específica que determine la convocatòria, les entitats sol·licitants hauran de presentar:

a) Declaració responsable de no concórrer en l'entitat sol·licitant les circumstàncies assenyalades en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

b) Acreditació de trobar-se al corrent dels seus obligacions tributàries i davant la Seguretat Social. Per a això, l'entitat sol·licitant podrà autoritzar l'òrgan instructor perquè obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la seguretat social a través de certificats telemàtics, de conformitat amb el que disposa el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic. Els qui no tinguen l'autorització esmentada, hauran d'aportar la documentació acreditativa que es troben al corrent de les esmentades obligacions.

c) En el supòsit de variació de les dades de la persona que ostente la representació legal de l'entitat, que consten en el Registre General dels Titulars d'Activitats de Serveis i Centres d'Acció Social de la Comunitat Valenciana, haurà d'acreditar-se de forma fefaent la nova representació legal.

3. La sol·licitud, junt amb la documentació requerida, es presentarà en el registre d'entrada de les direccions territorials de la conselleria competent en matèria d'igualtat i polítiques inclusives, sense perjuí de les formes previstes en la legislació Del procediment administratiu comú.



Article 9. Esmena de sol·licituds

1. Rebudes les sol·licituds i incoat l'expedient, l'òrgan instructor les verificarà i podrà realitzar d'ofici les actuacions que considere necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut dels quals s'ha de pronunciar la resolució.



2. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no s'acompanye la documentació que resulte exigible segons la legislació del procediment administratiu comú, es notificarà a la persona sol·licitant la causa que impedeix la continuació del procediment, i se la requerirà perquè en el termini de 10 dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició.

3. Es delega en la persona titular de la direcció general que tinga competència en polítiques d'igualtat en la diversitat, la competència per a dictar la resolució a què fa referència l'apartat 2 d'aquesta base. La resolució indicarà expressament que s'adopta per delegació i es considerarà dictada per l'òrgan delegatori, esgotant la via administrativa. En contra, es podrà interposar directament recurs davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu en la forma, termini i condicions que determina la llei reguladora de la jurisdicció esmentada. No obstant, prèviament es podrà interposar, potestativament, recurs de reposició d'acord amb la legislació del procediment administratiu comú.



Article 10. Ordenació i instrucció

1. L'ordenació i instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials de la conselleria amb competència en matèria d'igualtat i polítiques inclusives. Concretament, serà competent aquella en l'àmbit territorial de la qual l'entitat propose la realització del projecte per al qual se sol·licita la subvenció.

Si la convocatòria preveu la presentació de projectes de naturalesa integral, que es desenrotllen en més d'una província, la seua instrucció correspondrà a la direcció territorial on l'entitat tinga la seua seu o delegació permanent.

2. L'òrgan competent rebrà les sol·licituds presentades i verificarà que aquestes reuneixen els requisits per a poder ser tramitades i, si és el cas, requerirà l'esmena de la sol·licitud.

3. L'òrgan competent per a la instrucció de l'expedient, a la vista de la documentació que es troba en poder seu, i de les obligacions que s'adquirisquen amb la concessió de la subvenció, podrà demanar els informes dels organismes i entitats que crega oportú i efectuar les comprovacions necessàries sobre l'exactitud de tot això.



Article 11. Comissió d'avaluació

1. Una vegada examinades les sol·licituds i per a la valoració i proposta de concessió de les ajudes, es constituirà una comissió d'avaluació que estarà integrada pels membres següents:



– La persona titular de la subdirecció general amb competències en matèria d'igualtat en la diversitat, o persona que delegue.

– La persona titular del servei amb competències en matèria de diversitat.

– La persona titular del servei amb competències en igualtat de tracte i no-discriminació.

– Una o dos persones representants de cada una de les direccions territorials Alacant, Castelló i València, de la conselleria amb competències en matèria d'igualtat i polítiques inclusives, en funció dels expedients a avaluar.

– Un tècnic o una tècnica de la direcció general amb competència en matèria d'igualtat en la diversitat.

2. La comissió esmentada elaborarà una relació ordenada d'entitats sol·licitants de les ajudes convocades, d'acord amb els criteris establits en aquestes bases, proposant a l'òrgan competent per a la concessió de les ajudes la relació prioritzada d'entitats beneficiàries, d'acord amb el límit del crèdit existent per a cada convocatòria. Així mateix, elaborarà una prelació de les sol·licituds que es propose desestimar.

3. La comissió d'avaluació actuarà com a òrgan col·legiat de conformitat amb el que preveu la normativa reguladora del règim jurídic de les administracions públiques i el sector públic, als efectes d'elevar a l'òrgan concedent la proposta resolució de les ajudes.

A fi de l'eficiència, les direccions territorials podran prestar la seua col·laboració en la valoració tècnica dels projectes presentats en el seu àmbit per les entitats, que en cap cas no serà vinculant.



Article 12. Reformulació de les sol·licituds

De conformitat amb l'article 27 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, excepcionalment, quan l'import de la subvenció proposada en resolució provisional siga inferior al que figura en la sol·licitud presentada, la comissió avaluadora podrà instar de l'entitat beneficiària la reformulació de la seua sol·licitud per a ajustar els compromisos i condicions a la subvenció atorgable.



Article 13. Resolució i termini

1. Es delega en la persona titular de la direcció general competent en matèria d'igualtat en la diversitat, la resolució de les sol·licituds que es presenten a l'empara de la convocatòria de les ajudes regulades en la present ordre.

2. De conformitat amb l'article 25 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, el termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar la resolució del procediment, serà de sis mesos a partir de la publicació de la corresponent convocatòria, llevat que aquesta pospose els seus efectes a una data posterior.

3. Transcorregut el termini adés mencionat sense que s'haguera notificat resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu. Tot això, sense perjuí que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.

4. La resolució del procediment es notificarà a les entitats interessades ajustant-se al que disposa la legislació del procediment administratiu comú. La pràctica de la notificació o publicació esmentades s'ajustarà a les disposicions contingudes en la legislació del procediment administratiu comú.

5. La resolució de concessió esgota la via administrativa i, en contra, es podrà interposar recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb allò que disposa l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Article 14. Criteris de modificació de la resolució

Excepcionalment, podran donar lloc a la modificació de la resolució de concessió els canvis sobrevinguts en les previsions inicials del projecte, com les seues condicions materials, formals o temporals, que van servir de base per a la resolució de concessió. La sol·licitud de modificació esmentada haurà de presentar-se per l'entitat beneficiària, degudament motivada i acreditada, a l'òrgan competent per a la concessió. En tot cas, la modificació de la resolució originària haurà de complir els requisits següents: satisfer l'interès general; no vulnerar interessos de tercers; no alterar essencialment la naturalesa o objectius de la subvenció; no afectar el principi de concurrència; no obeir a culpa o negligència de la persona beneficiària.

La modificació de la resolució original podria donar lloc a l'ajust de l'import de la subvenció, en funció de les circumstàncies sobrevingudes, sempre que el cost de la inversió fóra inferior al previst.



Article 15. Informació i publicitat de les subvencions concedides

La Generalitat remetrà a la Base de Dades Nacionals de Subvencions la informació que requereix l'article 18 i 20 de la Llei General de Subvencions.

Les entitats beneficiàries estaran obligades a donar una adequada publicitat del caràcter públic del finançament de les actuacions subvencionades.

Tota la difusió de les activitats esmentades, així com els documents i oficis que s'utilitzen en desplegament del programa subvencionat, indicaran expressament que l'actuació ha sigut subvencionada per la conselleria competent en matèria d'igualtat i polítiques inclusives. Així mateix, la informació esmentada haurà de transmetre's a les persones usuàries.



Article 16. Pagament de la subvenció

1. Per al règim de lliuraments de transferències corrents per al pagament de les subvencions previstes en aquesta ordre, s'aplicarà el règim general previst en l'article 171.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.



Es podran realitzar pagaments de bestreta en els termes que preveu l'article 171.2 de l'esmentada llei 1/2015. Aquest acompte serà d'un 30% de l'import anual de la subvenció concedida, segons el règim establit en l'article 171.3, del mateix text legal, per a les transferències corrents.

En el cas que la legislació de la Generalitat establisca un règim de lliurament de transferències corrents diferent del previst en el paràgraf anterior, el règim de pagament de les subvencions podrà subjectar-s'hi.



En la corresponent resolució de convocatòria de la subvenció es concretarà el règim de lliurament del pagament.

2. No obstant això, amb caràcter previ al pagament de la subvenció l'entitat beneficiària haurà de trobar-se al corrent en el compliment de obligacions tributàries i davant la Seguretat Social. Per a l'acreditació d'aquest requisit, s'hauran de presentar les certificacions corresponents, o bé es podrà autoritzar la comprovació d'ofici que eximirà de la referida acreditació. Així mateix, s'haurà d'aportar declaració responsable de no ser deutora per resolució de procediment de reintegrament de subvencions.

3. En cap cas no podran realitzar-se pagaments anticipats a les persones beneficiàries quan s'haja sol·licitat la declaració de concurs voluntari, hagen sigut declarades insolvents en qualsevol procediment, es troben declarades en concurs, llevat que en aquest haja adquirit l'eficàcia un conveni, estiguen subjectes a intervenció judicial o hagen sigut inhabilitades d'acord amb la llei concursal, sense que haja conclòs el període d'inhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs.





Article 17. Termini i forma de justificació de les ajudes

1. El termini màxim de justificació s'establirà en la corresponent convocatòria, tenint en compte la data de la publicació.

2. La justificació de la subvenció es realitzarà, per part de les entitats beneficiàries, per mitjà de la presentació de la documentació de caràcter econòmic justificativa de l'import concedit i d'una memòria tècnica relativa a l'actuació subvencionada. En aquest sentit:

a) Les entitats beneficiàries podran ser subvencionades en les despeses de personal i altres despeses corrents que resulten necessàries per a l'exercici de l'activitat subvencionada, i que podran relacionar-se amb caràcter limitador en la corresponent convocatòria.

b) Les entitats beneficiàries presentaran la justificació del projecte subvencionat davant la direcció territorial corresponent a la província on aquest s'haja portat a efecte. Tot això sense perjuí del que disposa la legislació del Procediment Administratiu Comú.



Quan les activitats hagueren sigut finançades, a més de amb la subvenció, amb fons propis o altres subvencions o recursos, haurà d'acreditar-se per mitjà de documentació de caràcter econòmic l'import, procedència i aplicació de tals fons a les activitats subvencionades.



3. La documentació de caràcter econòmic a presentar haurà de justificar les despeses corrents ocasionades en el desenvolupament de les actuacions objecte de subvenció de la manera següent:

a) Una relació detallada de les despeses ocasionades pel projecte objecte de subvenció, amb identificació del creditor i del concepte de despesa, import, data d'emissió, relació amb el projecte subvencionat i percentatge de finançament que s'imputa a la Generalitat, segons model que figura en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'igualtat en la diversitat.

b) Les factures o documents de valor probatori equivalent acreditatius de les despeses incorporades en la relació anterior, per mitjà de la presentació d'originals o còpies compulsades. Aquestes hauran de reunir els requisits arreplegats en el Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el reglament que regula les obligacions de facturació.

c) En cas d'imputar costos salarials o altres justificacions que impliquen obligacions fiscals de l'últim trimestre de l'exercici, s'haurà de presentar declaració responsable en què s'indique que se n'aportarà la documentació justificativa durant el mes de gener de l'exercici següent.



Prèviament al seu fotocopiat, els documents originals hauran de marcar-se amb un segell o diligència, el model de la qual figura en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'igualtat en la diversitat, indicant-hi el número d'expedient per a la justificació del qual han sigut presentats i el percentatge de finançament que s'imputa a la Generalitat.

4. La memòria tècnica o descriptiva de l'execució del projecte subvencionat haurà de permetre conèixer el nombre de persones beneficiàries del projecte, les actuacions realitzades, el grau de compliment dels objectius proposats, els materials i metodologia empleada i quantes altres dades es considere de rellevància. La memòria esmentada es realitzarà d'acord amb el model que figura en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'igualtat en la diversitat, havent de ser remesa també en suport informàtic.

Les dades referents a les persones beneficiàries del programa es presentaran sempre desagregades per gènere i edat.

5. El termini màxim per a la justificació dels acomptes de la subvenció, així com la presentació de la memòria tècnica final, es determinara en la convocatòria corresponent.

En el cas que la justificació fóra insuficient, s'exigirà el reintegrament dels imports indegudament percebuts. En el cas que no se'n presente la justificació en els terminis indicats en la convocatòria, i que no concórrega causa perquè l'òrgan concedent acorde l'ampliació del termini de justificació, l'entitat beneficiària perdrà el dret a la subvenció i procedirà el reintegrament d'acord amb la legislació vigent.



6. les despeses a justificar hauran de correspondre's amb els continguts dels projectes objecte de subvenció, no sent admissibles despeses d'actuacions que no n'estiguen específicament previstes en la descripció. D'acord amb el que preveu l'article 31.2 de la Llei 38/2003, es considerarà despesa realitzada, amb caràcter general, la que ha sigut efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del període de justificació.

7. En aquelles despeses subjectes a la normativa reguladora de L'impost sobre la renda de les persones físiques, haurà de ser aportada la documentació justificativa de la retenció i ingrés en l'Agència Estatal d'Administració Tributària de les quantitats corresponents per rendiments del treball, rendiments d'activitats econòmiques o per rendiments provinents de l'arrendament o subarrendament d'immobles urbans.



8. Així mateix, en la justificació de les retribucions de personal laboral contractat, junt amb els corresponents fulls de salaris, s'hauran d'adjuntar els preceptius documents de cotització a la Seguretat Social, així com l'ingrés de les cotitzacions en la Tresoreria General de la Seguretat Social.



Article 18. Pla de control

La comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat subvencionada es realitzarà, amb caràcter general, sobre un cinquanta per cent dels projectes subvencionats, seleccionats de forma aleatòria. El control podrà efectuar-se per mitjà de visita, pel personal tècnic, al lloc i en la data indicats per a la realització de l'activitat. Així mateix, l'òrgan concedent podrà sol·licitar tota aquella documentació i informació que considere necessària tant per a l'avaluació de la qualitat del programa, com per a verificar l'adequació de les despeses efectuades a la seua finalitat.



Article 19. Reintegrament i minoració de les ajudes

1. Escaurà el reintegrament de les ajudes concedides o la seua minoració, amb reembossament de les quantitats percebudes i l'exigència dels interessos de demora, des del moment del pagament de la subvenció, per incompliment de les obligacions i requisits que s'estableixen en la present ordre, així com en els supòsits de causes de reintegrament que estableix l'article 37 de la Llei General de Subvencions.

2. La tramitació del procediment garantirà l'audiència a la persona interessada.

3. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de 12 mesos a comptar de l'inici de l'expedient de desistiment sense efectes o de minoració.

4. La resolució d'aquest procediment posarà fi a la via administrativa. En contra, es podrà interposar, potestativament, recurs de reposició en el termini d'un mes, d'acord amb la legislació del procediment administratiu comú. o, directament, recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar l'endemà de la notificació, de conformitat amb allò que disposa l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això, sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre recurs que s'estime pertinent.



Article 20. Règim sancionador

El règim sancionador s'aplicarà per la comissió d'infraccions administratives prevista en la normativa bàsica estatal, a aquelles persones que en siguen responsables i es regirà pel que disposa el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. No incidència pressupostària

La present ordre no té cap incidència pressupostària.



Segona. Possibilitat de cofinançament amb fons europeus

Les subvencions que s'atorguen a l'empara d'aquesta ordre podran estar cofinançades amb Fons Europeus. Tal circumstància s'indicarà, si és el cas, en la corresponent convocatòria.



Tercera. Tramitació electrònica

Les subvencions que es convoquen a l'empara d'aquesta ordre podran contemplar, en compliment del que preveu l'article 12 del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana, l'obligació de comunicar-se exclusivament per mitjans electrònics.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació

S'autoritza la persona titular de la direcció general amb competència en matèria d'igualtat en la diversitat, perquè en l'àmbit de les seues competències, elabore les instruccions que siguen necessàries per a l'aplicació d'aquesta ordre i de les corresponents convocatòries.



Segona. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 31 de maig de 2016



La vicepresidenta del Consell

i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives,

MÓNICA OLTRA JARQUE

Mapa web