Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 11/2016, de 9 de maig, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions destinades a la realització de projectes dirigits a la integració social de persones immigrants.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7783 de 16.05.2016
Número identificador:  2016/3428
Referència Base de Dades:  003322/2016
 



ORDRE 11/2016, de 9 de maig, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions destinades a la realització de projectes dirigits a la integració social de persones immigrants. [2016/3428]

PREÀMBUL



L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, en l'article 10.3, preveu, com un dels àmbits primordials d'actuació de la Generalitat, els drets i l'atenció social de les persones immigrants amb residència a la Comunitat Valenciana. El mandat estatutari esmentat ha impulsat el Consell a desenvolupar una intensa activitat normativa en aquest àmbit, que s'ha materialitzat en l'aprovació per les Corts de la Llei 15/2008, de 5 de desembre, de la Generalitat, d'Integració de les Persones Immigrants a la Comunitat Valenciana, i en el posterior desplegament reglamentari de la referida llei a través del Decret 93/2009, de 10 de juliol, del Consell.

La Llei 15/2008, de 5 de desembre, de la Generalitat, d'Integració de les Persones Immigrants a la Comunitat Valenciana, estableix com un dels fins de la integració la consecució de la plena incorporació de les persones immigrants al desenvolupament cultural, laboral, institucional i polític de la societat civil, i contribueix així a l'eradicació de qualsevol classe de racisme o xenofòbia. La declaració de principis esmentada ha d'anar, necessàriament, acompanyada d'una aportació financera que done suport a les actuacions que la societat civil efectua a favor de la integració social de les persones immigrants.

Amb l'aprovació d'aquesta ordre es pretén implicar el teixit associatiu valencià i, en particular, les associacions de persones immigrants i organitzacions socials de suport que treballen en l'àmbit de la integració social del col·lectiu immigrant, en la gestió i la prestació de serveis destinats al col·lectiu esmentat, a fi de millorar-ne la qualitat de vida i avançar en el procés de la seua integració social.

De conformitat amb allò que disposa l'article 7.4 del Decret 147/2007, de 7 de setembre del Consell, pel qual regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, es constata que les ajudes d'aquesta ordre no estan subjectes a la notificació prevista en l'article 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, en no reunir tots els requisits de l'article 107.1 del mateix tractat. Aquestes ajudes no suposen un avantatge econòmic per als beneficiaris, ja que es realitzen en condicions normals de mercat i es fan a preus de referència.

Per tot això, en virtut de la competència atribuïda per l'article 165.1 de la Llei 1/2015 de, 6 de febrer de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions (d'ara endavant Llei 1/2015), en relació amb l'article 3 del Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual determina les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat; el Decret 152/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives; i conforme amb el Consell Jurídic Consultiu,





ORDENE



Article 1. Objecte

L'objecte d'aquesta ordre és l'aprovació de les bases reguladores de la concessió de les subvencions en matèria d'integració social de persones immigrants.

Aquestes subvencions, regulades a l'empara d'aquesta ordre, es destinaran al finançament de les despeses corrents derivades de la realització de projectes d'integració social de persones immigrants dutes a terme per entitats privades sense ànim de lucre, que es desenrotllen en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.



Article 2. Beneficiaris

1. Podran sol·licitar les subvencions previstes en aquesta ordre aquelles entitats privades sense ànim de lucre que complisquen els requisits següents:

a) Realitzar les activitats objecte d'aquesta ordre a la Comunitat Valenciana.

b) Estar legalment constituïdes i inscrites en el registre administratiu que en funció de la seua naturalesa jurídica li corresponga.

c) Presentar un projecte enquadrat en algun dels programes assenyalats en l'article 5 d'aquesta ordre.

d) Estar al corrent de les seues obligacions tributàries i de Seguretat Social en els termes establits per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (d'ara endavant Llei 38/2003) i el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (d'ara en avant Reial Decret 887/2006).

e) Estar al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions, d'acord amb el que preveu l'article 21 del Reial Decret 887/2006.

2. No podran obtindre la condició de beneficiaris d'aquestes subvencions i, per tant, quedaran excloses de la respectiva convocatòria aquelles entitats per a les quals s'haja previst una subvenció nominativa per al seu sosteniment o el desenvolupament de programes dirigits a persones immigrants en la Llei de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici econòmic corresponent.

3. Així mateix, tampoc podran obtindre la condició de beneficiaris les entitats incurses en alguna de les circumstàncies assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003, i en els articles 18 i concordants del Reial Decret 887/2006, així com en qualsevol altra causa prevista en la normativa general de subvencions.



Article 3. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions de les entitats beneficiàries de la subvenció les següents:

1. Realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció, executant el projecte subvencionable en l'exercici determinat en la corresponent convocatòria.

2. Acreditar davant de l'entitat concedent la realització de l'activitat, així com el compliment dels requisits i condicions que determinen la concessió o gaudi de la subvenció.

3. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts inclosos els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

4. Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer que corresponen a la Intervenció General en relació amb la subvenció concedida, així com a les actuacions de comprovació que haja d'efectuar per la Conselleria competent en matèria d'integració de persones immigrants, en relació amb l'objecte i la destinació de l'ajuda concedida.



5. Comunicar a la conselleria competent en matèria d'integració de persones immigrants, a través de la direcció general competent en matèria d'integració de persones immigrants, l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats i concedits per a la mateixa finalitat que la prevista en la convocatòria corresponent. Aquesta comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.



6. Justificar davant la direcció general competent en matèria d'integració de persones immigrants l'ajuda en els termes i terminis previstos en la respectiva convocatòria.

7. Donar a conèixer de manera inequívoca que es tracta d'una acció subvencionada per la Generalitat a través de la conselleria competent en matèria d'integració de persones immigrants. A l'efecte hauran d'incorporar en tot el material imprès que es derive de les activitats objecte de la convocatòria el logotip de la Conselleria competent en matèria d'integració de persones immigrants, que estarà a disposició de les entitats beneficiàries en la pàgina web d'aquesta conselleria.

8. Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, i en l'article 17 d'aquesta ordre.



9. Trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, la qual cosa hauran d'acreditar amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de la convocatòria, així com en els processos de justificació de l'ajuda concedida, en cas de no haver atorgat l'autorització a què fa referència l'apartat 2.b de l'article 6 d'aquesta ordre.

10. Acreditar, per mitjà de declaració responsable, no estar incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària de subvencions assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003; podran utilitzar, a l'efecte, la declaració continguda en el model de sol·licitud que s'adjunte en la corresponent convocatòria.

11. Complir, si és el cas, amb les obligacions de publicitat previstes en l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana.

12. En el cas de subvencions concedides per al programa A.1, Acollida Integral:

a) Comunicar mensualment a la direcció general competent en matèria d'integració de persones immigrants les dades referits al nivell d'ocupació de la totalitat de les places que es presenten en el projecte objecte de subvenció amb independència del finançament que s'atorgue si és el cas.

b) Indicar el període d'estada en l'allotjament, que no podrà sobrepassar un màxim de 12 mesos. L'estada inicial ordinària serà de 6 mesos prorrogable fins a un any amb justificació. A partir del sisè mes, en casos excepcionals degudament justificats, podrà prorrogar-se l'estada; l'autorització se sol·licitarà mensualment per a la pròrroga esmentada a la direcció general competent en matèria d'integració de persones immigrants.

13) Quantes altres obligacions estableix l'article 14 de l'esmentada Llei 38/2003, i la resta de normativa que siga aplicable en la disposició de fons públics.



Article 4. Procediment de concessió

1. La concessió d'aquestes subvencions es realitzarà per mitjà del procediment en règim de concurrència competitiva que es refereix l'article 164 de la Llei 1/2015 i l'article 22 de la Llei 38/2003.

2. Les subvencions seran convocades per una resolució de la Conselleria competent en matèria d'integració de persones immigrants i publicades en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, d'acord amb les consignacions previstes en la Llei de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici econòmic corresponent.



Article 5. Programes subvencionables

1. Podran ser objecte de subvenció els projectes d'integració social de persones immigrants que s'emmarquen en algun dels programes que a continuació s'indiquen:

A.1. Acollida integral, incloent-hi allotjament i manutenció.

Programes d'acollida integral, incloent-hi serveis d'allotjament i manutenció, per a l'atenció de les necessitats bàsiques i de suport a la integració de persones immigrants que es troben en situació de vulnerabilitat o risc d'exclusió social.

A.2. Primera acollida i acompanyament, inserció sociolaboral, mediació intercultural, promoció de la interculturalitat i escoles d'acollida.



Podran ser finançats en aquest epígraf un dels programes següents:



a) Programes de primera atenció, informació, orientació, assessorament i derivació, si és el cas, a recursos normalitzats.

b) Programes d'inserció sociolaboral. Els dits programes podran consistir en l'exercici d'activitats de capacitació i formació prèvia, orientació laboral, formació professional ocupacional no reglada, suport a l'autoocupació, suport i acompanyament en la busca d'ocupació o la realització de pràctiques laborals en empreses, sempre que el seu objectiu es dirigisca a l'obtenció o manteniment de l'ocupació de les persones immigrants. Els programes esmentats hauran d'anar dirigits exclusivament a persones immigrants.

c) Programes que promoguen la mediació intercultural en els distints àmbits socials.

d) Programes que incloguen la impartició del Programa Voluntari de Comprensió de la Societat Valenciana Escola d'Acollida desenvolupat de conformitat amb el que disposa el títol II del decret 93/2009, de 10 de juliol, del Consell pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 15/2008, d'integració de les persones immigrants a la Comunitat Valenciana.

A.3. Intervenció social amb població immigrant a través d'un sistema de treball en xarxa.

S'inclouran en aquest programa aquells projectes d'intervenció social amb persones immigrants que adopten un sistema de treball en xarxa en què, com a mínim, tres entitats diverses adopten de forma coordinada i complementària l'atenció social de les necessitats d'aquest col·lectiu. No obstant això, la concessió de subvenció s'entendrà realitzada, en tot cas, a aquella entitat de la xarxa que haja sigut designada com a coordinadora en el formulari de sol·licitud, sent aquesta la responsable de la justificació dels fons que eventualment puguen ser-li concedits.

A.4. Programa de retorn. S'inclourà en aquest programa el retorn voluntari al seu país d'origen de persones immigrants en situació de vulnerabilitat o en risc d'exclusió social.

En aquest programa no es finançaran les despeses de personal.

2. Els projectes objecte de finançament hauran de ser executats a la Comunitat Valenciana durant l'exercici determinat en la respectiva convocatòria.



Article 6. Sol·licituds

1. Les sol·licituds es formularan en els models i terminis que es determinen en la corresponent convocatòria.

2. Amb la documentació específica que determine la convocatòria, els sol·licitants hauran de presentar:

a) Declaració responsable de no concórrer en l'entitat sol·licitant les circumstàncies assenyalades en l'article 13 de l'esmentada Llei 38/2003.

b) Acreditació de trobar-se al corrent dels seus obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. Per a això, l'entitat sol·licitant podrà autoritzar la òrgan instructor perquè obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la seguretat social a través de certificats telemàtics, de conformitat amb el que disposa el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen les mesures de simplificació i reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'administració de la Generalitat i el seu sector públic. Els qui no tinguen l'autorització esmentada hauran d'aportar la documentació acreditativa que es troben al corrent de les esmentades obligacions. La direcció general competent en matèria d'integració de persones immigrants es reserva el dret de requerir a l'entitat sol·licitant si la informació obtinguda presenta cap incidència.

c) Així mateix, els sol·licitants podran autoritzar la consulta de les seues dades d'identitat i residència per mitjà del sistema de verificació i consulta de dades d'identitat i residència, de conformitat amb el que disposa el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic. Els qui no tinguen l'autorització esmentada hauran d'aportar una còpia compulsada del seu DNI així com certificat d'empadronament.

3. Les sol·licituds, juntament amb la documentació requerida, hauran d'estar degudament formalitzades i subscrites per qui exercisca la representació legal de l'entitat i podran presentar-se en el Registre General de la Conselleria competent en matèria d'integració de persones immigrants, siti al carrer de Castán Tobeñas, número 77, torre 4, València 46018, sense perjudici de poder presentar-se o per qualsevol dels mitjans establits en la legislació de procediment administratiu comú.



Alhora, també podran presentar-se de forma electrònica, a través del registre electrònic de la Generalitat, d'acord amb el que preveu el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana.



4. Cada entitat haurà de presentar una única sol·licitud, d'acord amb el model que s'adjunte en la respectiva convocatòria.

5. Cada entitat podrà presentar fins a un màxim de dos projectes que es puguen adscriure a un dels programa A.1, A.2 o A.3. Mentre que, per al cas que es presente un projecte que es puga adscriure al programa A.4, el màxim de projectes a presentar per cada entitat serà de tres.

6. Cap entitat no podrà presentar dos projectes que es puguen adscriure a un mateix programa. Ni tampoc podrà una mateixa entitat formar part de més d'un projecte que es puga adscriure al programa A.3, ja siga com a entitat coordinadora o com a coparticipant.

7. Per a cada projecte s'omplirà una fitxa tècnica, segons el model que s'acompanye en la corresponent convocatòria. Aquest annex es presentarà en format paper i en suport informàtic (CD o memòria USB) en format PDF.



Article 7. Esmena de sol·licituds

1. Rebudes les sol·licituds i incoat l'expedient, l'òrgan instructor les verificarà i podrà realitzar d'ofici les actuacions que considere necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la resolució.



2. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no s'acompanye la documentació que, d'acord amb aquesta ordre i, si és el cas, amb la respectiva convocatòria, resulte exigible, es notificarà a l'entitat sol·licitant la causa que impedeix la continuació del procediment i se la requerirà perquè, de conformitat amb la legislació de procediment administratiu comú vigent, esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fera, se la tindrà per desistida de la seua sol·licitud, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos legalment.

3. Es delega en la persona titular de la direcció general competent en matèria d'integració de persones immigrants, la competència per a dictar la resolució a què fa referència l'apartat 2 d'aquest article. La resolució indicarà expressament que s'adopta per delegació i es considerarà dictada per l'òrgan delegatori; esgota la via administrativa.





Article 8. Ordenació i instrucció del procediment

1. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la direcció general competent en matèria d'integració de persones immigrants que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de pronunciar-se la resolució.

2. L'òrgan competent per a la instrucció i resolució del procediment, a la vista de la documentació que es troba en poder d'aquest i de les obligacions que s'adquirisquen amb la concessió de l'ajuda, podrà demanar els informes dels organismes i entitats que crega oportú i efectuar les comprovacions necessàries sobre l'exactitud de tot això.



Article 9. Comissió d'avaluació

1. L'examen i la valoració dels expedients presentats, així com la consegüent proposta de concessió i denegació de les subvencions, correspondran a una comissió composta per:

a) President: la persona titular de la direcció general competent en matèria d'integració de persones immigrants o persona que la substituïsca.

b) Vocals

b.1) La persona titular de la subdirecció general competent en matèria d'integració de persones immigrants o persona que la substituïsca.



b.2) La persona titular del servei competent en matèria d'inclusió social o persona que la substituïsca, de la direcció general competent en matèria d'integració de persones immigrants.

b.3) La persona titular del servei competent en matèria d'integració de persones immigrants o persona que la substituïsca de la direcció general competent en matèria d'integració de persones immigrants.



b.4) Un tècnic designat per la direcció general competent en matèria d'integració de persones immigrants, que exercirà les funcions de secretari.

2. La comissió ajustarà el seu funcionament al que estableix la legislació de procediment administratiu comú, sobre òrgans col·legiats.



3. Tota sol·licitud estarà subjecta a:

a) Una fase de preavaluació prèvia, que es desenvoluparà amb caràcter anterior a la valoració tècnica, en la qual se supervisarà si es compleixen els requisits formals previstos en els articles 2 i 5, així com que s'acompanya la documentació establida en la corresponent convocatòria. Aquelles sol·licituds que no complisquen aquests requisits, es tindran per desistides o bé quedaran excloses o no admeses, i no podran ser objecte d'ulterior tramitació.

La preavaluació esmentada serà realitzada per l'òrgan instructor, compost per personal adscrit al servei amb competències en matèria d'integració de persones immigrants.

b) Una valoració tècnica dels projectes, efectuada per la comissió d'avaluació respecte de les sol·licituds que hagen superat la valoració formal.

La comissió esmentada elaborarà una relació ordenada de sol·licitants de les subvencions convocades d'acord amb els criteris d'atorgament establits en aquestes bases i les condicions de concessió que s'establisquen en la corresponent convocatòria, tot proposant, a l'òrgan competent per a la concessió de les subvencions, la relació prioritzada de beneficiaris d'acord amb el límit del crèdit existent per a cada convocatòria.



Article 10. Criteris de valoració de l'atorgament de la subvenció i la seua ponderació

1. La valoració tècnica dels projectes es durà a terme per la comissió d'avaluació tenint en compte els següents criteris, que quedaren degudament justificats en els expedients, acreditant-se que no atempten al principi d'igualtat i lliure concurrència a l'accés de les subvencions:



A) Anys d'experiència de l'entitat en la realització dels programes relacionats amb la integració social de persones immigrants: fins a 4 punts

A.1. Major o igual a 20 anys: 4 punts.

A.2. Entre 15 i 19 anys: 3 punts.

A.3. Entre 10 i 14 anys: 2 punts.

A.4. Entre 5 i 9 anys: 1 punt.

A.5. Entre 1 i 4 anys: 0,5 punts.

A.6. Menor a 1 o No consta: 0 punts.

B) Programes subvencionats en exercicis anteriors per la direcció general competent en matèria d'integració de persones immigrants en què siga convenient la seua continuïtat per raons socials i d'eficàcia: fins a 4 punts.

B.1. Subvencionada en els 4 anys anteriors: 4 punts.

B.2. Subvencionada en 3 dels 4 anys anteriors: 3 punts.

B.3. Subvencionada en 2 dels 4 anys anteriors: 2 punts.

B.4. Subvencionada en 1 dels 4 anys anteriors: 1 punt.

B.5. No subvencionada en els últims 4 anys: 0 punts.

En aquest criteri es valorarà la conveniència de continuació de projectes que tenen una dimensió major que l'anual.

C) Implantació i estructura de l'entitat a la Comunitat Valenciana i l'adequació de les seues actuacions a l'objectiu de la plena incorporació de la persona immigrant en la societat civil valenciana: fins a 6 punts. En aquest apartat es valorarà la implantació de l'entitat a la Comunitat Valenciana en funció del nombre de províncies en què preste els seus serveis i dels centres que dispose de la manera següent:



C.1. Implantació en les 3 províncies i disposició de 3 o més centres: 6 punts.

C.2. Implantació en les 3 províncies: 5 punts.

C.3. Implantació en les 2 províncies i disposició de 2 o més centres: 4 punts.

C.4. Implantació en les 2 províncies: 3 punts.

C.5. Implantació en una província i disposició de més de un centro: 2 punts.

C.6. Implantació en una província: 1 punt.

D) Especialització de l'entitat sol·licitant en l'atenció al col·lectiu d'immigrants o bé constitució com a associació del propi col·lectiu mencionat: fins a 12 punts.

D.1. S'específica en els estatuts que l'entitat es dedica al col·lectiu d'immigrants o és una associació formada per persones immigrants: 12 punts.

D.2. S'específica en els estatuts que l'entitat es dedica al col·lectiu d'immigrants o és una associació formada per persones immigrants se centra en l'atenció d'un col·lectiu d'immigrants en concret: 10 punts.



D.3. S'específica en els estatuts que és una associació per a l'ajuda persones en situació de vulnerabilitat social en general: 8 punts.

D.4. Es dedica a un col·lectiu que pot, si és el cas, incloure persones immigrants: 3 punts.

D.5. No s'especifica l'atenció a immigrants ni a cap col·lectiu: 0 punts.

Caldrà ajustar-se a les especificacions que consignen els estatuts de l'entitat sol·licitant

E) Àmbit territorial d'execució i desenvolupament del projecte: fins a 5 punts.

E.1. Àmbit autonòmic: 5 punts.

E.2. Àmbit provincial: 4 punts.

E.3. Àmbit comarcal: 3 punts.

E.4. Àmbit local: 2 punts.

E.5. Àmbit inferior al local: 1 punt.

E.6. No s'especifica l'àmbit territorial: 0 punts.

F) Previsió del nombre de persones destinatàries directes del projecte: fins a 6 punts.

F.1. Major o igual a 1.000 destinataris directes: 6 punts.

F.2. Entre 999 i 500 destinataris directes: 4 punts.

F.3. Entre 499 i 250 destinataris directes: 2 punts.

F.4. Menor o igual a 249 destinataris directes: 1 punt.

F.5. No consta el nombre de destinataris directes: 0 punts

G) Període d'execució del projecte: fins a 5 punts.

G.1. Major a 9 mesos: 5 punts.

G.2. Entre 6 i 9 mesos: 3 punts.

G.3. Entre 3 i 6 mesos: 2 punts.

G.4. Inferior a 3 mesos: 1 punt.

G.5. No s'especifica: 0 punts.

H) Perfil professional dels recursos humans afectes l'execució del projecte i vinculació juridicolaboral amb l'entitat: fins a 6 punts.



H.1. Perfil professional:

H.1.1. Adequat i suficient per a la realització del projecte: 3 punts.



H.1.2. No especialitzat però suficient per a la realització del projecte: 2 punts.

H.1.3. Deficient per a la realització del projecte: 1 punt.

H.1.4. No consta o no s'aporta prou informació: 0 punts.

H.2. Vinculació amb l'entitat

H.2.1. Per a l'execució del projecte almenys un laboral indefinit en l'equip de treball: 3 punts.

H.2.2. Per a l'execució del projecte almenys un laboral temporal o contracte de prestació de serveis en l'equip de treball: 2. punts.

H.2.3. Els recursos humans afectes al projecte són voluntaris: 1 punt.

H.2.4. No consta o no s'aporta prou informació: 0 punts.

I) Mecanismes de seguiment i avaluació del projecte: fins a 16 punts.

Este criteri tindrà en compte si el projecte té mecanismes de qualitat, si la qualitat és baixa, deficient, adequada en el seu conjunt o elevada en tots els apartats del projecte presentat.

I.1. Qualitat elevada en tots els apartats: 16 punts.

I.2. Qualitat adequada en tots els apartats: 10 punts.

I.3. Qualitat deficient en tots els apartats: 6 punts.

I.4. Baixa qualitat en tots els apartats: 1 punt.

I.5. No hi ha mecanismes de seguiment o la qualitat d'ells en nul·la: 0 punts.

J) Contingut tècnic del projecte: en aquest apartat es tindrà en compte la qualitat, la viabilitat tècnica, l'eficiència, l'impacte, la coherència i la pertinència de la realització del projecte: fins a 18 punts. La valoració d'aquest apartat es dividirà en funció de cada criteri de zero a tres punts en funció de si el contingut és elevat, adequat, deficient o nul.



K) Enfocament econòmic: es tindrà en compte la viabilitat econòmica, el cofinançament del projecte, tant pròpia com d'altres entitats, el percentatge de personal, l'eficiència (distribució de les despeses pressupostades): fins a 18 punts.

Es dividirà la valoració d'aquest apartat en funció de cada criteri; de menor a major cofinançament es valorarà de zero a sis punts; de menor a major finançament propi es valorarà de zero a tres punts; de major a menor percentatge de despeses de personal es valorarà de zero a cinc punts; de major a menor eficiència de zero a quatre punts.

2. En el cas dels projectes presentats en el programa A.1 no serà objecte de valoració l'apartat F assenyalat en l'apartat anterior i es valoraran addicionalment els criteris següents:

A) Serveis, diferents de l'allotjament, que ofereix el projecte a la població immigrant atesa: fins a 5 punts.

A.1. Mediació, cursos i assessorament: 5 punts.

A.2. Mediació i cursos, mediació i assessorament o cursos i assessorament: 3 punts.

A.3. Realització d'una d'aquestes activitats: mediació, cursos, assessorament o altres serveis diferents de l'allotjament: 1 punt.

A.4. Cap servei addicional a l'allotjament: 0 punts.

B) Perfil dels usuaris del recurs d'allotjament, en raó a la seua condició d'alta vulnerabilitat o risc d'exclusió social (fins a 10 punts).



B.1 Dones i xiquets en situació d'alta vulnerabilitat: 10 punts.

B.2 Immigrants temporers: 8 punts.

B.3 Immigrants entre 18 i 25 anys: 6 punts.

B.4 Altres immigrants en situació d'exclusió social o alta vulnerabilitat: 2 punts.

C) Nombre de places d'allotjament posades a disposició per a persones immigrants, nombre de persones acollides i nombre de persones ateses: fins a 6 punts.

La valoració d'aquest apartat es dividirà en funció de cada criteri; de menor a nombre més gran de places de zero a tres punts; de menor a nombre més gran de persones acollides de zero a dos punts; de menor a nombre més gran de persones ateses de zero a un punt.

D) Mitjana anual d'ocupació de les places en l'exercici anterior, si és el cas: fins a 5 punts.

La valoració d'aquest apartat es dividirà en funció de la menor a major ocupació de zero a cinc punts.

3. Els projectes valorats segons els anteriors criteris hauran d'aconseguir la puntuació mínima para en cada un dels programes previstos en l'article 5 d'aquesta ordre de:

a) 60 punts per als projectes presentats en el programa A.1.

b) 50 punts per als projectes presentats en el programa A.2, A.3 i A.4



En cas contrari es procedirà a la denegació de la subvenció sol·licitada.

La puntuació màxima a obtindre pels sol·licitants concurrents en els programes A.2, A.3 i A.4 serà de 100 punts i en el programa A.1, 120 punts.

4. La distribució dels crèdits entre els quatre programes regulats en l'article 5 d'aquestes bases, d'acord amb les disponibilitats pressupostàries, s'assignarà de la manera següent:

a) Un 60 % del crèdit per als programes inclosos en A.1.

b) Un 15 % del crèdit per als programes inclosos en A.2.

c) Un 15 % del crèdit per als programes inclosos en A.3.

d) Un 10 % del crèdit per als programes inclosos en A.4.

En el cas que després de l'assignació dels imports realitzada per la comissió avaluadora, una vegada realitzada la valoració tècnica i formal prèvia, d'acord amb el que estableix aquesta base, resultara crèdit sobrant en algun dels programes descrits, es procedirà a incrementar la quantia prevista per a la resta de programes en funció de les necessitats que es detecten a través de les sol·licituds presentades.

5. L'import màxim de subvenció a atorgar per a cada projecte presentat en cada un dels programes serà de:

a) A.1: 150.000 euros.

b) A.2: 30.000 euros.

c) A.3: 30.000 euros.

d) A.4: 100.000 euros.

6. En cap cas, la subvenció concedida no podrà ser superior a l'import sol·licitat per l'entitat.



Article 11. Resolució de la convocatòria i termini

1. Una vegada realitzada la proposta de la comissió d'avaluació sobre l'adjudicació de quantitats i la denegació de la subvenció de les entitats que no complixen els requisits previstos en les presents bases i en la convocatòria pertinent, aquesta es resoldrà.

En tot cas, la resolució de la subvenció ha de ser motivada de conformitat amb allò que s'ha disposat en aquestes bases. També es farà constar si és el cas la denegació de les sol·licituds igualment motivades fent constar els supòsits d'exclusió o inadmissió i desistiment amb constància de la causa que ho va motivar.

2. D'acord amb el que disposa la Resolució de 29 de febrer de 2016, de la vicepresidenta del Consell i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives, sobre delegació de l'exercici de competències en determinats òrgans de la Vicepresidència i Conselleria (DOCV 7736, 08.03.2016), la resolució de les sol·licituds de subvenció està delegada en la persona titular de la direcció general competent en matèria d'integració de persones immigrants.

3. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar de la finalització del termini de presentació de la sol·licitud, sempre que aquesta reunisca els requisits exigits i s'aportació tota la documentació requerida. En cas contrari, el còmput del termini s'iniciarà a partir del moment en què s'esmene la sol·licitud.

Transcorregut el termini esmentat sense que s'haguera notificat resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu. Tot això, sense perjuí que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.

4. La resolució de concessió posa fi a la via administrativa i, en contra, es podrà interposar directament un recurs davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu en la forma, termini i condicions que determina la llei reguladora de la jurisdicció citada.

No obstant això, prèviament es podrà interposar, potestativament, un recurs de reposició d'acord amb la legislació de procediment administratiu comú.



Article 12. Règim de pagament de la subvenció

1. Per al règim de lliuraments de transferències corrents per al pagament de les subvencions previstes en aquesta ordre, llevat que la legislació de la Generalitat en permeta un altre distint, s'aplicarà el règim general previst en l'article 171 de la Llei 1/2015.

Es podran realitzar pagaments anticipats en els termes que preveu l'article 171.2 de la Llei 1/2015. Aquesta bestreta serà d'un 30 % de l'import anual de la subvenció concedida, segons el règim establit en l'article 171.3 de la Llei 1/2015 per a les transferències corrents.

Tot això, sense perjuí que en la corresponent convocatòria es fixe finalment el règim de pagament de les ajudes a què haja de subjectar-se aquesta, en el cas que la legislació de la Generalitat establisca un règim de lliurament de transferències corrents diferent del previst en el paràgraf anterior.

2. No obstant això, amb caràcter previ al pagament de la subvenció el beneficiari haurà de trobar-se al corrent en el compliment de obligacions tributàries i davant la Seguretat Social, i aportar declaració responsable de no ser deutora per resolució de procediment de reintegrament de subvencions.

3. En cap cas podran realitzar-se pagaments anticipats a les persones beneficiàries quan s'haja sol·licitat la declaració de concurs voluntari, hagen sigut declarats insolvents en qualsevol procediment, es troben declarats en concurs, llevat que en aquest haja adquirit l'eficàcia un conveni, estiguen subjectes a intervenció judicial o hagen sigut inhabilitats d'acord amb a la Llei concursal, sense que haja conclòs el període d'inhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs.



4. L'entitat beneficiària estarà exempta de la constitució de garanties per pagaments anticipats, en virtut del que disposa l'article 171.5.f de la Llei 1/2015.



Article 13. Justificació de la subvenció

1. La justificació de la subvenció concedida per part de les entitats beneficiàries es realitzarà per mitjà de la presentació, davant la direcció general competent en matèria d'integració de persones immigrants de documentació de caràcter econòmic justificativa de l'import concedit i d'una memòria tècnica relativa a l'actuació subvencionada.



Quan les activitats hagueren sigut finançades, a més de amb la subvenció, amb fons propis o altres subvencions o recursos, haurà d'acreditar-se per mitjà de documentació de caràcter econòmic l'import, procedència i aplicació de tals fons a les activitats subvencionades.



2. La documentació de caràcter econòmic a presentar haurà de justificar, per import igual o superior a la subvenció concedida, les despeses corrents ocasionades en l'aplicació pel desenvolupament de les actuacions objecte de subvenció i contindrà:

a) Una relació detallada de les despeses ocasionades pel projecte objecte de subvenció, amb identificació del creditor i del concepte de despesa, l'import, la data d'emissió, la relació amb el projecte subvencionat i percentatge de finançament que s'imputa a la Generalitat, segons model que figura en l'enllaç «Servei d'integració» de la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'integració de persones immigrants.

b) Les factures o els documents de valor probatori equivalent acreditatius de les despeses incorporades en la relació anterior, per mitjà de la presentació d'originals o còpies compulsades. Aquestes hauran de reunir els requisits inclosos en el Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el reglament regulador de les obligacions de facturació.

Prèviament al seu fotocopiat, els originals hauran de marcar-se amb un segell o diligència, el model del qual figura en l'enllaç «Servei d'integració» de la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'integració de persones immigrants; s'hi indicarà el número d'expedient per a la justificació del qual han sigut presentats i el percentatge de finançament que s'imputa a la Generalitat.

3. La memòria tècnica o descriptiva de l'execució del projecte subvencionat haurà de permetre conèixer el nombre de beneficiaris del projecte, les actuacions realitzades, el grau de compliment dels objectius proposats, els materials i la metodologia empleada i quantes altres dades es considere de rellevància. La memòria esmentada es realitzarà d'acord amb el model que figura en l'enllaç «Servei d'integració» de la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'integració de persones immigrants, havent de ser remesa també en suport informàtic.



4. El termini màxim per a la justificació del lliurament de la bestreta de la subvenció i del restant, juntament amb la presentació de la memòria tècnica finalitzarà en la data determinada en la convocatòria corresponent.

En el cas que la justificació fora insuficient, s'exigirà el reintegrament dels imports indegudament percebuts. En el cas que no es presente la justificació en els terminis indicats en la convocatòria, l'entitat beneficiària perdrà el dret a la subvenció i procedirà el reintegrament de la totalitat de la quantitat percebuda, tot això d'acord amb el que estableix l'article 16 d'aquesta ordre.

5. Les despeses a justificar hauran de correspondre's amb els continguts dels projectes objecte de subvenció, no sent admissibles despeses d'actuacions que no n'estiguen específicament previstes en la descripció. D'acord amb el que preveu l'article 31.2 de la Llei 38/2003, es considerarà despesa realitzada, amb caràcter general, la que ha sigut efectivament pagat amb anterioritat a la finalització del període de justificació.

6. Es podrà imputar fins a un màxim del 50 % de la subvenció concedida en despeses de personal, efectivament satisfetes, per a cada un dels programes subvencionats, a excepció dels programes subvencionats en el marc del programa A.4, i en aquest cas no podran imputar-s'hi despeses de personal. Les despeses de personal que es puguen imputar a la subvenció concedida correspondran únicament al personal que figure vinculat al projecte en la fitxa tècnica.

7. En aquelles despeses subjectes a la normativa reguladora de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, haurà de ser aportada la documentació justificativa de la retenció i ingrés en l'Agència Estatal d'Administració Tributària de les quantitats corresponents per rendiments del treball, rendiments d'activitats econòmiques o per rendiments procedents de l'arrendament o subarrendament d'immobles urbans.



Així mateix, en la justificació de les retribucions de personal laboral contractat, amb els corresponents fulls de salaris, s'hauran d'adjuntar els preceptius documents de cotització a la Seguretat Social, així com l'ingrés de les cotitzacions en la Tresoreria General de la Seguretat Social.





Article 14. Pla de control

Es durà a terme un pla de control de la realització de l'activitat subvencionada per mitjà de la comprovació i control de la documentació de caràcter econòmic, justificativa de l'import concedit i de la memòria tècnica relativa a l'actuació subvencionada que, a l'efecte, s'ha establit en les presents bases com d'aportació preceptiva per la persona beneficiària, per al pagament de l'ajuda.

La comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat es durà a terme en els termes establits en el pla de control que s'elaborarà a l'efecte en els termes establits en l'article 169.3 de la Llei 1/2015. El pla de control podrà contindre:

a) Control de tipus administratiu, per mitjà de la visita als locals de les entitats beneficiàries per a comprovar l'activitat subvencionada que realitzen i la seua qualitat.

b) El control es durà a terme a les entitats de forma aleatòria i a aquelles que es consideren de risc per l'òrgan gestor.

c) El control es realitzarà sobre almenys un 20 % de la quantia total de la línia de subvenció pressupostada.



Article 15. Pèrdua o minoració de la subvenció

1. Tota alteració de les condicions i requisits tinguts en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, la obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions públiques o ens públics o privats, quan l'objecte de les convocatòries siga coincident, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió i, si és el cas, a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció.



2. La falta de justificació o la justificació insuficient de l'ajuda concedida, dins del termini establit a l'efecte, així com la concurrència d'altres causes recollides per l'article 37 de la Llei 38/2003, donarà lloc a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció, sense perjuí de la realització del tràmit d'audiència legalment establit.

3. La concessió de les subvencions previstes en la present ordre és compatible amb la d'altres que pogueren obtindre's per a l'exercici de l'activitat, provinguen d'altres administracions públiques, d'altres ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

No obstant això, d'acord amb el que disposa l'article 19.3 de la Llei 38/2003, en cap cas, l'import de la subvenció podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques o d'altres ens públics o privats, supere el cost de l'activitat a desenvolupar pel beneficiari.

En aquest supòsit, procedirà la minoració de l'ajuda i, si és el cas, el reintegrament de l'excés obtingut sobre el cost de l'activitat subvencionada, així com l'exigència de l'interès de demora corresponent.



Article 16. Reintegrament de la subvenció

1. Seran causes de reintegrament les establides en l'article 37 de la Llei 38/2003.

2. El procediment de reintegrament de les quantitats indegudament percebudes s'ajustarà a les previsions contingudes en l'article 172 de la Llei 1/2015.

S'iniciarà per la direcció general competent en matèria d'integració de persones immigrants, la qual notificarà a l'interessat l'import de la subvenció que ha de ser reintegrat a la Generalitat, l'obligació que ha resultat incomplida i la motivació que justifica el reintegrament. Este procediment haurà de garantir la preceptiva audiència a l'interessat durant la seua tramitació.

3. El termini per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de dotze mesos a comptar de la data de l'acord d'iniciació.

4. La resolució d'aquest procediment posarà fi a la via administrativa, la qual tindrà naturalesa de liquidació definitiva, a l'efecte del còmput del cobrament del deute en període voluntari de recaptació i, en contra, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb allò que disposa l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant això, prèviament es podrà interposar, potestativament, un recurs de reposició d'acord amb la legislació de procediment administratiu comú vigent.



Article 17. Règim sancionador

El règim sancionador s'aplicarà per la comissió d'infraccions administratives, previstes en la normativa bàsica estatal, a aquells subjectes que en siguen responsables i es regirà pel que disposa el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. No incidència pressupostària

La present ordre no té incidència pressupostària.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Normativa aplicable

La present ordre es dicta en desplegament del que disposa la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, en els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; així com en la resta de normativa estatal i autonòmica que hi siga aplicable.





Segona. Instruccions

S'autoritza la direcció general amb competències en matèria d'integració de persones immigrants a dictar quantes instruccions siguen necessàries perquè, en l'àmbit de les seues competències, adopte les mesures necessàries per a l'aplicació d'aquesta ordre i de les corresponents convocatòries.



Tercera. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 9 de maig de 2016



La vicepresidenta del Consell

i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives,

MÓNICA OLTRA JARQUE

Mapa web