Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 10/2016, de 2 de maig, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en matèria d'equipament per a centres de serveis socials especialitzats de persones majors.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7779 de 11.05.2016
Número identificador:  2016/3244
Referència Base de Dades:  003222/2016
 
  • Anàlisi jurídica

    Texto
    Texto Texto2
    Data d'entrada en vigor: 12.05.2016
    Data de fi de vigència: 24.04.2020
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives
    Grup temàtic: Legislació, Ajudes
    Matèries: Benestar social



ORDRE 10/2016, de 2 de maig, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en matèria d'equipament per a centres de serveis socials especialitzats de persones majors. [2016/3244]

ÍNDEX



PREÀMBUL

TÍTOL I. Subvencions

Article 1. Objecte de l'ordre

Article 2. Beneficiaris

Article 3. Obligacions dels beneficiaris

Article 4. Criteris de valoració i quantificació de les subvencions



Article 5. Exclusions i denegacions

Títol II. Procediment.

Article 6. Procediment de concessió

Article 7. Sol·licituds

Article 8. Esmena de sol·licituds

Article 9. Ordenació i instrucció

Article 10. Comissió de Valoració

Article 11. Resolució

Article 12. Recursos

Títol III. Del pagament i de la justificació de les subvencions

Article 13. Pagament de la subvenció i forma de justificació de les subvencions

Article 14. Mètode de comprovació i pla de control

Article 15. Desistiment sense efecte, minoració i reintegrament

Article 16. Límit dels crèdits de finançament

Article 17. Responsabilitat i règim sancionador

DISPOSICIONS FINALS

Primera. Normativa aplicable

Segona. Instruccions de caràcter intern i organitzatiu

Tercera. Entrada en vigor





PREÀMBUL



Els principis rectors de la política social i econòmica establits pel text constitucional constitueixen una referència imprescindible i necessària en el model d'estat de benestar.

L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana estableix, en l'article 49.1.24, la competència exclusiva de la Comunitat Valenciana en matèria d'assistència social, i es regulen, a través de la Llei 5/1997, de 25 de juny, de la Generalitat, els aspectes bàsics dels serveis socials, destacant la busca d'un sistema integral, harmònic, interdependent i coordinat.

A més, l'article 49.1.27 de l'Estatut d'Autonomia atribueix a la Generalitat competències en matèria «d'institucions públiques de protecció i ajuda de menors, joves, emigrants, tercera edat, persones amb discapacitat i altres grups o sectors necessitats de protecció especial, inclosa la creació de centres de protecció, reinserció i rehabilitació».



En aquest sentit, és d'especial interès la participació social, enunciada com un dels principis generals d'actuació en matèria de serveis socials arreplegats en l'article 4 de l'esmentada Llei 5/1997, de 25 de juny, de la Generalitat, per la qual es regula el sistema de serveis socials en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Al seu torn, això exigeix la necessitat, prevista en l'article 5, de coordinar les actuacions de les diferents administracions públiques i les iniciatives privades, per a racionalitzar i optimitzar l'ús dels recursos disponibles en matèria de serveis socials, l'establiment de convenis de cooperació i concerts, i establir prioritats, tant en programes com en inversions a realitzar en els equipaments dels serveis socials.

Així, és en l'article 45 de la Llei 5/1997, de 25 de juny, de la Generalitat, on es regula l'ordenació dels serveis socials, i s'estableix que qualsevol iniciativa privada que redunde en benefici de l'interès social haurà de canalitzar-se a través de l'administració competent, on trobarà suport suficient. Continua l'article esmentat determinant l'accés a subvencions públiques per les institucions i associacions sense ànim de lucre, per al compliment dels seus fins, quan reunisquen els requisits que reglamentàriament s'establisquen.

En aquesta línia s'enquadra la present Ordre, l'objecte de la qual és la regulació de les subvencions per a equipament en centres de serveis socials especialitzats de persones majors, gestionats per entitats locals o entitats privades sense ànim de lucre, d'acord amb el que estableix el paràgraf anterior. Tot això en un intent d'articular les aspiracions socials amb les limitacions que, amb vista al reconeixement d'obligacions, puga assumir la Generalitat, d'acord amb les directrius que fixen les corresponents lleis de pressupostos de la Generalitat.



Finalment, el Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, assigna a la Vicepresidència i a la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, entre altres, les competències en matèria de polítiques de prestació social, serveis socials, dependència i majors, i la Direcció General de Serveis Socials i Persones en Situació de Dependència assumeix les funcions en matèria de política de serveis socials, de formació i qualitat de vida, la proposta, la programació i l'execució de les polítiques generals en matèria d'atenció a les persones en situació de dependència i la participació activa de les persones majors en la societat. En els mateixos termes es pronuncia el Decret 152/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

Amb aquesta ordre es dóna compliment al que disposa l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, relatiu a les bases reguladores de la concessió de subvencions.

De conformitat amb allò que disposa l'article 7.4 del Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar subvencions públiques, es fa constar que les subvencions d'aquesta ordre, no estan subjectes a la notificació prevista en l'article 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, en no reunir tots els requisits de l'article 107.1 del propi tractat.

En el procés d'elaboració d'aquesta ordre, d'acord amb el que disposa l'article 165 citat, ha emès un informe l'Advocacia General de la Generalitat i la Intervenció Delegada de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

A més, s'han realitzat els tràmits d'audiència pertinents.

Per això, en virtut de la normativa citada, havent donat compliment a l'article 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,







ORDENE



TÍTOL I

Subvencions



Article 1. Objecte de l'ordre

1. La present ordre estableix les bases reguladores de la concessió de subvencions en concepte d'equipament de centres de serveis socials especialitzats pertanyents al sector de persones majors gestionats per entitats locals o entitats privades sense ànim de lucre, radicats a la Comunitat Valenciana. A l'efecte, es finançaran les despeses en mobiliari, efectes i equips informàtics necessaris per al funcionament dels centres.

2. Aquestes subvencions són compatibles amb altres que, per a la mateixa finalitat, siguen convocades per qualsevol administració o entitat pública i privada.



Article 2. Beneficiaris

1. Podran obtindre la condició de beneficiari de les subvencions regulades en la present ordre els titulars de centres de serveis socials especialitzats de persones majors gestionats per entitats locals o entitats privades sense ànim de lucre, que complisquen els requisits següents:



a) El centre haurà de tindre la corresponent resolució d'autorització d'aquest.

b) En els casos en què el centre siga de nova construcció i no haja entrat en funcionament, s'exigeix que el projecte de l'obra haja sigut informat favorablement pel Servei d'Oficina Tècnica de Projectes i Obres de la conselleria competent en matèria de persones majors o, a falta d'això, que ho siga amb anterioritat a la concessió de la subvenció.



2. No podran obtindre la condició de beneficiari de les subvencions regulades en aquesta ordre, les entitats en què concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.



Article 3. Obligacions dels beneficiaris

A més de les obligacions que amb caràcter general s'estableixen l'article 14 de la Llei 38/2003, de 23 de novembre, General de Subvencions, s'estableixen les següents obligacions dels beneficiaris:

1. En tota la informació o documentació que s'oferisca sobre els centres subvencionats haurà de constar la col·laboració i finançament de la Generalitat, a través de la conselleria competent en matèria de persones majors.

2. No minorar ni anul·lar la consignació que s'haja previst inicialment en el seu pressupost per a aquest fi.

3. No variar la finalitat a què estiga destinat el centre en un període mínim de 10 anys.

4. De conformitat amb el que preveu l'article 3.2 Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana, si el beneficiari rebera una subvenció per un import superior a 10.000 euros, haurà de donar-ne l'adequada publicitat, i indicarà, almenys, l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, l'activitat, la inversió o l'actuació subvencionat. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web. En el cas que no disposen de pàgina web on realitzar la publicitat, podran complir amb l'obligació esmentada a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.



Article 4. Criteris de valoració i quantificació de les subvencions

1. Per a l'adjudicació de les subvencions d'equipament es tindran en compte els següents criteris de valoració, sent la puntuació global màxima de cada sol·licitud de 15 punts d'acord amb la distribució següent:



a) Equipaments de centres l'obra dels quals haja sigut subvencionada i ja estiga finalitzada o n'estiga prevista la finalització abans del dia 1 de juliol de l'any natural de la convocatòria i requerisquen de l'equipament per a la seua obertura. Es valorarà amb 15 punts.

b) Equipaments de centres en funcionament, per a la seua adaptació al compliment de la normativa vigent. Es valorarà amb 10 punts.

2. L'import de la subvenció a cada entitat es correspondrà amb el del cost del mobiliari, dels efectes i dels equips informàtics finançats, d'acord amb la documentació aportada segons la convocatòria corresponent.



Article 5. Exclusions i denegacions

1. Queden expressament exclosos d'aquestes subvencions els conceptes següents:

a) Equipaments ja subvencionats en exercicis anteriors pels mateixos conceptes.

b) Equipament per a obres en curs d'execució, excepte aquelles que estiga previst que finalitzen abans del dia 1 de juliol de l'any natural de la convocatòria.

c) Equipaments adquirits amb anterioritat a l'1 de gener de l'any natural de la convocatòria.

d) Projectes que s'ajusten a programes propis d'altres organismes.



e) Conceptes que per la seua naturalesa puguen ser objecte d'atenció d'altres organismes públics, o no queden previstos en la present ordre.



2. Seran motius de denegació d'aquestes subvencions:

a) No complir algun dels requisits especificats en aquesta ordre per a poder accedir a les subvencions.

b) Haver esgotat el crèdit pressupostari destinat a aquestes subvencions.

c) Que l'entitat sol·licitant haja incorregut en qualsevol dels incompliments assenyalats en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, respecte de les subvencions concedides en exercicis anteriors, sempre que les circumstàncies esmentades s'hagueren constatat per resolució ferma, dictada prèvia la tramitació del corresponent procediment en què s'haja donat audiència a l'entitat interessada, i no hagueren transcorregut més de cinc anys des de la seua fermesa.







TÍTOL II

Procediment



Article 6. Procediment de concessió

1. El procediment de concessió de les subvencions regulades en les presents bases es tramitarà en règim de concurrència competitiva, regulat en l'article 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.



2. El procediment s'iniciarà d'ofici per mitjà de convocatòria aprovada per una resolució de la persona titular de la conselleria competent en matèria de persones majors, que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



Article 7. Sol·licituds

1. Les sol·licituds es formularan en els models i terminis que es determinen en la corresponent convocatòria.

2. Amb la documentació específica que determine la convocatòria, els sol·licitants hauran de presentar:

a) Declaració responsable de no concórrer en l'entitat sol·licitant les circumstàncies assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

b) Acreditació de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. Per a això, el sol·licitant podrà autoritzar l'òrgan instructor perquè obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la seguretat social a través de certificats telemàtics, de conformitat amb el que disposa el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic. Els qui no tinguen l'autorització esmentada hauran d'aportar la documentació acreditativa del fet que es troben al corrent de les esmentades obligacions.

c) Així mateix, els sol·licitants podran autoritzar la consulta de les seues dades d'identitat i residència per mitjà del sistema de verificació i consulta de dades d'identitat i residència, de conformitat amb el que disposa el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic. Els qui no tinguen l'autorització esmentada hauran d'aportar una còpia compulsada del seu DNI així com un certificat d'empadronament.

3. La sol·licitud, juntament amb la documentació requerida, es presentarà preferentment en el registre d'entrada de la direcció territorial competent en matèria de persones majors de la província que corresponga, sense perjuí de les formes previstes en la legislació del procediment administratiu comú.



Article 8. Esmena de sol·licituds

1. Rebudes les sol·licituds i incoat l'expedient, l'òrgan instructor les verificarà i podrà realitzar d'ofici les actuacions que considere necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut dels quals s'ha de pronunciar la resolució.



2. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no s'acompanye la documentació que, d'acord amb aquesta ordre, resulte exigible, es notificarà a la persona sol·licitant la causa que impedeix la continuació del procediment i se li requerirà perquè, de conformitat amb la legislació del procediment administratiu comú, en el termini de 10 dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes que preveu la mencionada legislació.

3. Es delega en la persona titular de la direcció general competent en matèria de persones majors, la competència per a dictar la resolució a què fa referència l'apartat 2 d'aquesta base. La resolució indicarà expressament que s'adopta per delegació i es considerarà dictada per l'òrgan delegatori, esgotant la via administrativa. En contra, es podrà interposar directament un recurs davant de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu en la forma, el termini i les condicions que determina la llei reguladora de la jurisdicció adés esmentada. No obstant això, prèviament es podrà interposar, potestativament, un recurs de reposició d'acord amb la legislació del procediment administratiu comú.



Article 9. Ordenació i instrucció

1. L'ordenació i la instrucció del procediment de concessió correspondran a les direccions territorials de la conselleria competent en matèria de persones majors, que rebran les sol·licituds presentades i verificaran que aquestes reuneixen els requisits per a poder ser tramitades.



2. L'òrgan competent per a la instrucció i la resolució de l'expedient, a la vista de la documentació que es troba en poder d'aquest i de les obligacions que s'adquirisquen amb la concessió de la subvenció, podrà demanar els informes dels organismes i entitats que crega oportú i efectuar les comprovacions necessàries sobre l'exactitud de tot això.



Article 10. Comissió de valoració

1. Una vegada examinades les sol·licituds i per a la valoració i la proposta de concessió de les subvencions, es constituirà una comissió d'avaluació que estarà integrada pels membres següents:

a) El/la subdirector/a competent en matèria de persones majors, que actuarà com a president/a de la comissió.

b) El/la cap del servei competent en matèria de centres i programes de persones majors, que hi actuarà com a vocal.

c) Un/a cap de secció, que actuarà com a secretari/ària, i dos tècnics, que hi actuaran com a vocals, designats per la direcció general competent en matèria de persones majors.

2. Les direccions territorials de la conselleria competent en matèria de persones majors informaran els expedients, i realitzaran, si és el cas, una proposta ordenada, segons els criteris establits en la present ordre, a la comissió de valoració de la direcció general competent en matèria de persones majors.

3. La comissió analitzarà els expedients remesos per cada direcció territorial i elaborarà una relació ordenada de sol·licitants de les subvencions convocades, d'acord amb els criteris establits en aquestes bases i les condicions de concessió que s'establisquen en la corresponent convocatòria; proposarà, a l'òrgan competent per a la concessió de les subvencions, la relació prioritzada de beneficiaris, d'acord amb el límit del crèdit existent per a cada convocatòria. Així mateix, elaborarà una prelació de les sol·licituds que es propose desestimar per falta de crèdit.



No obstant això, si es produïra un increment dels crèdits disponibles, la comissió de valoració proposarà i l'òrgan concedent acordarà, sense necessitat d'una nova convocatòria, la concessió de la subvenció a la primera sol·licitud no atesa per falta de crèdit i a les següents que reunisquen els requisits per a això, fins a esgotar el crèdit.

4. La comissió d'avaluació actuarà com a òrgan col·legiat de conformitat amb el que preveu la legislació del procediment administratiu comú, als efectes d'elevar a l'òrgan concedent la proposta de resolució de les subvencions.



Article 11. Resolució

1. El termini màxim per a resoldre i notificar les resolucions sobre les sol·licituds de subvencions previstes en la present ordre, serà de sis mesos, comptats des de la data de publicació de la corresponent convocatòria.

2. Transcorregut el termini màxim per a resoldre sense que s'haja notificat resolució expressa, les sol·licituds hauran d'entendre's desestimades per silenci administratiu, de conformitat amb el que disposa la legislació del procediment administratiu comú, i l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera i d'Organització de la Generalitat. Tot això, sense perjuí que hi subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.



3. La resolució del procediment es notificarà als interessats ajustant-se al que disposa la legislació del procediment administratiu comú. La pràctica de la notificació o publicació esmentades s'ajustarà les disposicions contingudes la mencionada legislació.

4. L'òrgan competent per a la resolució de l'expedient, a la vista de la documentació que es troba en cada un d'aquests i de les obligacions que s'adquireixen per la concessió de la subvenció, podrà demanar els informes dels organismes i les entitats que crega oportú i efectuar les comprovacions que considere sobre l'exactitud de tot això.

5. No obstant això, si es desestimaren totalment o parcialment sol·licituds per falta de consignació pressupostària, i després de la finalització del termini de resolució s'incrementaren els crèdits destinats a finançar aquestes subvencions, les sol·licituds citades exclusivament podran valorar-se, resoldre's i notificar-se en el termini de sis mesos, comptats a partir de la data de publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana de la resolució de la persona titular de la conselleria competent en matèria de persones majors que done publicitat a aquest increment.



6. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, així com l'obtenció concurrent d'altres subvencions quan se supere el cost de l'equipament subvencionat, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió o el desistiment sense efectes d'aquesta. La modificació esmentada es realitzarà prèvia tramitació del corresponent procediment.



Article 12. Recursos

Les resolucions de concessió dictades pels òrgans competents de la conselleria competent en matèria de persones majors, posaran fi a la via administrativa i, en contra, de conformitat amb la legislació del procediment administratiu comú, es podrà interposar potestativament un recurs de reposició davant el mateix òrgan que les haja dictades, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la notificació, o bé directament un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la notificació, de conformitat amb el que disposen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això, sense perjuí que puga interposar-se qualsevol altre que s'hi estime pertinent.







TÍTOL III

Del pagament i de la justificació de les subvencions



Article 13. Pagament de la subvenció i forma de justificació de les subvencions

1. Els pagaments de les subvencions per a equipament s'efectuaran contra presentació de factures reglamentàries segons la normativa vigent, juntament amb les còpies d'aquestes. Les còpies esmentades seran confrontades en el registre d'entrada en què es presente l'escrit sol·licitant el pagament, tornant-se la factura original al beneficiari.

Les corporacions locals podran substituir l'esmentada documentació per certificat expedit pel secretari local en què consten les quantitats aplicades a l'objecte de la subvenció, amb detall exprés dels diferents conceptes subvencionats, unitats i imports parcials. Les quantitats esmentades han de trobar-se, almenys, en situació d'obligacions reconegudes i així haurà de fer-se constar en el certificat.

En tot cas, la quantia a justificar es realitzarà sobre la despesa total.

2. En el cas de subvencions concedides per a equipament de centres en fase de construcció, l'entitat haurà de presentar, així mateix, un certificat en què conste que les obres han finalitzat abans del dia 1 de juliol de l'any natural corresponent a la convocatòria.

3. El termini màxim de justificació de les subvencions serà el 15 de novembre de l'any corresponent a la convocatòria. L'incompliment del requisit de justificació en termini de les subvencions concedides podrà donar lloc al desistiment sense efectes o a la minoració de la subvenció, amb exigència, si és el cas, del reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i l'exigència de l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció.

4. En cap cas, l'import de la subvenció podrà ser de tal quantia que, com a conseqüència de la percepció d'altres subvencions d'administracions públiques o entitats públiques o privades, o de qualsevol altra causa, supere el cost de l'equipament subvencionat. En el cas que l'import de la subvenció supere el cost de l'equipament subvencionat, l'Administració procedirà a exigir el reintegrament quant a l'excés, i a l'exigència de l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció per part de la Generalitat.

5. No obstant això, amb caràcter previ al pagament de la subvenció, el beneficiari haurà de trobar-se al corrent en el compliment de obligacions tributàries i davant la Seguretat Social i aportar una declaració responsable de no ser deutor per resolució de procediment de reintegrament de subvencions.



Article 14. Mètode de comprovació i pla de control

1. La comprovació administrativa de la justificació documental de la subvenció concedida es realitzarà per mitjà de la revisió de la documentació que a l'efecte s'ha establit en les presents bases com d'aportació preceptiva per la persona beneficiària, per al pagament de la subvenció.



2. La comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat, existència de la condició o compliment de la finalitat, es durà a terme en els termes establits en el pla de control que s'elaborarà a l'efecte en els termes establits en l'article 169.3 de la Llei 1/2015 adés citada.



3. Per a la comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat, s'utilitzarà algun dels mètodes següents:

a) L'examen de registres comptables, comptes o estats financers i la documentació que els suporte, dels beneficiaris.

b) L'examen d'operacions individualitzades i concretes relacionades o que pogueren afectar les subvencions concedides.



Article 15. Pèrdua d'efecte, minoració i reintegrament

1. Es podrà deixar sense efecte la subvenció concedida o minorar la seua quantia, amb reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament de la subvenció en els supòsits de l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

2. El procediment de reintegrament de subvencions s'iniciarà d'ofici per acord de l'òrgan competent, bé per iniciativa pròpia, bé com a conseqüència d'ordre superior, a petició raonada d'altres òrgans o per denúncia. També s'iniciarà a conseqüència de l'informe de control financer emès per la Intervenció General de la Generalitat.



En la tramitació del procediment es garantirà, en tot cas, el dret de l'interessat a l'audiència.

3. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució del procediment de reintegrament serà de dotze mesos des de la data de l'acord d'iniciació.

4. Les quantitats a reintegrar tindran la consideració d'ingrés de dret públic als efectes del procediment aplicable a la seua cobrança.

5. Es delega la facultat de resolució dels expedients de desistiment sense efecte, minoració o reintegrament en les corresponents direccions territorials.



Article 16. Límit dels crèdits de finançament

Els crèdits que es consignen tindran caràcter màxim i no podran concedir-se subvencions una vegada esgotats tals crèdits, circumstància que haurà de publicar-se en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

Si, com a conseqüència de transferències de fons, es veuen incrementats tals crèdits, es farà constar tal increment en la corresponent publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



Article 17. Responsabilitat i règim sancionador

1. Les entitats i les persones beneficiàries de subvencions quedaran sotmeses a les responsabilitats i règim sancionador regulat en el capítol IV, del títol X, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, per la comissió de les infraccions administratives previstes en la normativa bàsica estatal.

2. També quedaran sotmeses al que estableix la normativa sobre potestat sancionadora.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Normativa aplicable

Resultarà d'aplicació el que disposa el títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, en els preceptes declarat bàsics de la Llei 38/2003, de 26 de novembre General de Subvencions, així com en la resta de normativa estatal i autonòmica que siga aplicable.





Segona. Instruccions de caràcter intern i organitzatiu

S'autoritza la persona titular de la direcció general competent en matèria de persones majors, perquè en l'àmbit de les seues competències adopte les mesures necessàries per a l'aplicació d'aquesta ordre.



Tercera. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 2 de maig de 2016



La vicepresidenta del Consell i

consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives,

MÓNICA OLTRA JARQUE

Mapa web