Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 126/1999, de 16 de agost, del Govern Valencià, pel qual es crea el Sistema d'Informació Poblacional de la Conselleria de Sanitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 3566 de 23.08.1999
Número identificador:  1999/7512
Referència Base de Dades:  2703/1999
 



DECRET 126/1999, de 16 de agost, del Govern Valencià, pel qual es crea el Sistema d'Informació Poblacional de la Conselleria de Sanitat. [1999/7512]

Amb l'objectiu de millorar la relació del ciutadà amb l'administració alhora que la planificació i la gestió administrativa, la Generalitat Valenciana ha decidit la creació d'un sistema d'informació de la població assistida i la implantació de la targeta sanitària de la Comunitat Valenciana.

Aquest Sistema d'Informació Poblacional de la Conselleria de Sanitat s'emmarca dins del Pla Estratègic de Modernització de l'administració Valenciana (PEMAV), aprovat pel Govern Valencià mitjançant l'Acord de 5 de febrer de 1996, i com un dels resultats obtinguts pel Pla Estratègic de Sistemes d'Informació Sanitària de la Comunitat Valenciana (PESISV).

Com que l'objectiu del PESISV és l'adequació de l'ús de les tecnologies de la informació als objectius operatius de la Conselleria de Sanitat, es fa necessària l'adopció de les mesures necessàries per a afrontar les noves exigències que comporta la creació del Sistema d'Informació Poblacional (SIP), així com també la renovació dels sistemes informàtics que donen suport als fitxers esmentats. Tot això condueix a la creació d'un fitxer nou que manté les dades dels anteriors i que, a més a més, n'incorpora d'altres, d'acord amb els continguts informatius necessaris a les noves exigències.

Per una altra banda, l'article 18 de la Llei Orgànica 5/1992, de 29 d'octubre, de Regulació del Tractament Automatitzat de les Dades de Caràcter Personal, estableix que els fitxers automatitzats de les administracions públiques es crearan, modificaran i suprimiran mitjançant una disposició de caràcter general publicada en el Boletín Oficial del Estado o el diari oficial corresponent.

Recentment, el Decret 96/1998, de 6 de juliol, del Govern Valencià, pel qual es regulen l'organització de la funció informàtica, la utilització dels sistemes d'informació i el Registre de Fitxers Informatitzats en l'àmbit de l'administració de la Generalitat Valenciana, determina, en els articles 10 i següents, el procediment d'inscripció en aquest últim dels fitxers informatitzats de dades personals creades o gestionades pels diversos òrgans i entitats de l'administració de la Generalitat Valenciana, així com la potestat per a l'aprovació de la disposició de caràcter general creadora dels fitxers automatitzats, l'exercici de la qual recau en la conselleria competent per raó de la matèria.

Per tot això, a proposta del conseller de Sanitat i després de la deliberació del Govern Valencià, en la reunió del dia 16 d'agost de 1999,

DECRETE

Article 1

Per tal que el compliment de les competències conferides a la Conselleria de Sanitat es faça d'una manera més eficaç i eficient, es crea el Sistema d'Informació Poblacional de la Conselleria de Sanitat (SIP), com a registre administratiu que reuneix les dades d'identificació, localització, acreditació de prestacions sanitàries i de relació de tots els ciutadans valencians amb els serveis de salut.

Article 2

El SIP serà d'aplicació per a tots els ciutadans que tinguen, o adquirisquen, veïnatge administratiu en qualsevol municipi de la Comunitat Valenciana.

Article 3

1. Com a document acreditatiu del dret a la protecció de la salut dels ciutadans residents a la Comunitat Valenciana s'habilita la targeta sanitària.

2. La targeta sanitària és l'element efectiu d'identificació de cada ciutadà i d'acreditació del tipus de serveis i de prestacions sanitàries que legalment i individualment tinguen reconegudes a la Comunitat Valenciana, informació que s'incorpora de les dades processades pel Sistema d'Informació Poblacional de la Conselleria de Sanitat (SIP).

3. La targeta sanitària es lliurarà a tots els ciutadans inclosos en el SIP.

Article 4

Correspondrà a la Conselleria de Sanitat la planificació, la implantació, la gestió continuada i l'avaluació del SIP, també la determinació de les característiques i contingut de la targeta sanitària.

Article 5

El SIP creat i descrit en l'annex d'aquest decret es regirà per la Llei Orgànica 5/1992 i per les normes que la despleguen. Per tant, el titular de l'òrgan administratiu responsable del fitxer adoptarà les mesures de gestió i organització que calguen per tal d'assegurar la confidencialitat, la seguretat i la integritat de les dades, així com les mesures conduents a fer efectives les garanties, les obligacions i els drets que reconeix aqueixa llei.

DISPOSICIONS TRANSITÒRIES

Primera

L'ús de la cartilla de la Seguretat Social continuarà vigent, per a l'assistència sanitària, fins que s'acabe la implantació de la targeta sanitària a la Comunitat Valenciana.

Segona

La implantació de la targeta sanitària es farà de manera progressiva en els diferents àmbits territorials, segons que determinarà la Conselleria de Sanitat.

Tercera

Els fitxers denominats: Targeta sanitària (G.28), Sistema d'Informació de Població Protegida (G.47), Targeta sanitària (G.54), Assegurats d'Atenció Primària (G.55), Sistema d'Informació de Població Protegida (G.66), regulats per l'Ordre de 20 de juliol de 1994, de la Conselleria d'Administració Pública, continuaran en ús i seran actualitzats fins que el responsable del fitxer que es regula per aquest Decret informe favorablement sobre la seua adequació a les finalitats i usos previstos, i la Direcció General per a la Modernització i Racionalització de l'administració Pública de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques emeta dictamen favorable relatiu a la suficiència de les condicions tècniques del nou fitxer per tal de garantir els principis de la protecció de dades establits en el títol II de la Llei Orgànica 5/1992. Una vegada fets aquests tràmits, es procedirà d'acord amb el que preveu l'article 18 de l'esmentada llei orgànica per a la supressió dels fitxers esmentats anteriorment.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Queden derogades totes les normes de rang igual o inferior que s'oposen al que estableix aquest decret.

DISPOSICIONS FINALS

Primera

El conseller de Sanitat queda facultat per dictar les disposicions necessàries per al desplegament i l'execució d'aquest decret.

Segona

Aquest decret vigirà l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 16 d'agost de 1999.

El president de la Generalitat Valenciana,

EDUARDO ZAPLANA HERNÁNDEZ-SORO

El conseller de Sanitat,

JOSÉ EMILIO CERVERA CARDONA

ANNEX

a) Denominació del fitxer: Sistema d'Informació Poblacional de la Conselleria de Sanitat (SIP)

b) Finalitat i ús del fitxer: acreditar el dret a l'assistència sanitària prestada per la Conselleria de Sanitat, a través dels seus serveis de salut, mitjançant la distribució de targetes sanitàries. Substitució de la cartilla de la Seguretat Social com a document acreditatiu del dret. Facilitar la lliure elecció de metge. Ajudar al control del frau en la prestació de serveis. Millorar el control de la despesa de farmàcia. Possibilitar la compensació per l'atenció sanitària dels no residents a la Comunitat Valenciana. Coneixement epidemiològic de la població. Promoció de la salut. Prevenció de malalties. Estudis de salut pública.

c) Persones o col·lectius afectats: tota la població de dret de la Comunitat Valenciana.

d) Procediment de recollida de les dades de caràcter personal:

– Dades que figuren en els registres esmentats en la disposició transitòria.

– Dades que figuren en els expedients personals dels afectats.

– A través dels afectats mateixos.

– Mitjançant transferència d'altres administracions públiques, o per subrogació en aquestes, les dades subministrades pels seus òrgans competents.

e) Estructura bàsica del fitxer automatitzat i tipus de dades de caràcter personal que hi estan incloses:

– Número de registre i dades d'identificació dels afectats.

– Dades relatives a la localització dels afectats.

– Dades relatives a l'acreditació de les prestacions sanitàries de cada afectat, en la seua relació amb els serveis de salut.

– Dades relatives al centre sanitari i metge assignat dels afectats.

f) Cessions de dades de caràcter personal previstes:

– Al Registre Central del SIP.

– A les unitats d'afiliació i validació de la Conselleria de Sanitat.

– Als centres de salut/consultoris que es determinen.

– Als hospitals dependents de la Generalitat Valenciana.

– Als serveis/unitats de la Conselleria de Sanitat i organismes dependents, en la mesura necessària per a l'exercici de les seues competències.

g) Òrgan de l'administració responsable del fitxer automatitzat: Secretaria General de la Conselleria de Sanitat.

h) Serveis o unitats davant els quals es puguen exercir els drets d'accés, rectificació i cancel·lació:

– Al Registre Central del SIP: accés, rectificació i cancel·lació de qualsevol dada referida en l'apartat e) d'aquest annex.

– A les unitats d'afiliació i validació de la Conselleria de Sanitat. Accés, rectificació i cancel·lació de qualsevol dada referida en l'apartat e) del present annex.

– Als centres de salut/consultoris que es determinen. Accés, rectificació i cancel·lació de qualsevol dada referida en l'apartat e del present annex.

– A les unitats d'avaluació i control assistencial de la Conselleria de Sanitat. Accés, rectificació i cancel·lació de qualsevol dada referida en l'apartat e) del present annex.

– Als hospitals dependents de la Generalitat Valenciana. Accés i rectificació de les dades d'identificació i localització dels afectats.

Mapa web