Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE de 3 de febrer de 1998, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es regula el reintegrament de despeses en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 3197 de 05.03.1998
Número identificador:  1998/X1293
Referència Base de Dades:  0350/1998
 
  • Anàlisi jurídica

    Texto
    Texto Texto2
    Data d'entrada en vigor: 06.03.1998
    Notes: La norma adequa i regula la tramitació i resolució de sol·licituds de reintegrament de despeses, en desenvolupament de l'article del Reial Decret 63/95, de 20 de gener.
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria Sanitat
    Grup temàtic: Reglamentació, Legislació
    Matèries: Sanitat
    Descriptors:
      Temàtics: política sanitària, despeses de sanitat



ORDRE de 3 de febrer de 1998, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es regula el reintegrament de despeses en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. [1998/X1293]

Amb la finalitat d'adequar i regular la tramitació i la resolució de les sol·licituds de reintegrament de despeses derivades de l'assistència prestada per mitjans aliens a la Conselleria de Sanitat, en desplegament del dret previst en l'article 5 del Reial Decret 63/95, de 20 de gener, sobre l'ordenació de prestacions sanitàries del Sistema Nacional de Salut.

D'acord amb el que especifica la Llei General de Sanitat 14/1986, de 25 d'abril, en els articles 3.2, 11.3 i 17.

Traspassats a la Comunitat Valenciana les funcions i els serveis de l'Institut Nacional de la Salut segons el Reial Decret 1.612/1987, de 27 de novembre.

Tenint en compte l'Ordre de 10 de març de 1997, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es deleguen atribucions en matèria econòmica i pressupostària en diversos òrgans de la Conselleria i institucions sanitàries dependents.

Atès el Decret 33/1997, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Sanitat,

ORDENE

Article 1

Aquesta ordre l'aplicaran els òrgans de gestió dependents de la Conselleria de Sanitat a les persones amb dret a assistència sanitària del seu àmbit territorial.

Article 2

Serà susceptible d'aplicació a aquelles persones que tinguen reconegut el dret a assistència sanitària en l'àmbit territorial especificat en l'article anterior, ja siga per estar en alta de la Seguretat Social, ja siga per situació assimilada a aquesta, o bé que ho tinguen reconegut d'acord amb el Decret 88/1989, de 12 de juny, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'estén el dret a l'assistència sanitària prestada per la Conselleria de Sanitat.

Article 3

El dret dels usuaris al reintegrament de les despeses ocasionades per l'assistència sanitària prestada per serveis aliens a la Seguretat Social, haurà d'adequar-se al que preveu l'article 5.3 del Reial Decret 63/1995, de 20 de gener, sobre prestacions sanitàries del Sistema Nacional de Salut: «En els casos d'assistència sanitària urgent, immediata i de caràcter vital, que hagen estat atesos fora del Sistema Nacional de Salut, se'n reemborsaran les despeses, una vegada comprovat que no es pogueren utilitzar oportunament els serveis d'aquell i que no constitueix una utilització desviada o abusiva d'aquesta excepció».

Article 4

Els expedients de reintegrament de despeses es divideixen segons l'import sol·licitat en:

- expedients de tramitació territorial:

· expedients de quantia no superior a les 500.000 pessetes.

· la resolució la firma el director territorial de la Conselleria o el gerent d'Àrea.

- expedients de tramitació central:

· expedients de quantia superior a les 500.000 pessetes.

· la resolució la firma el director general d'Atenció Primària i Farmàcia.

Aquesta classificació s'actualitzarà d'acord amb l'ordre de la Conselleria de Sanitat que aprove les delegacions en matèria econòmica i pressupostària en diversos òrgans d'aquesta que es trobe vigent.

Article 5

La persona interessada que considere tenir dret a presentar una reclamació per les despeses ocasionades per una assistència sanitària prestada per mitjans aliens als de la Conselleria de Sanitat, aportarà la documentació següent:

1. Instància formulada i firmada pel titular del dret o persona amb legitimació activa.

2. Documents justificatius de les despeses efectuades com ara: factures, rebuts d'honoraris, receptes, que podran ser fotocòpies.

3. Informes mèdics que indiquen la necessitat de l'assistència i aquells que puguen justificar la sol·licitud, degudament autentificats.

La documentació podrà presentar-se per a validar-la i registrar-la a:

1. Oficines d'inspecció mèdica de l'àrea corresponent al domicili habitual de l'usuari.

2. Registre d'entrada de la Direcció Territorial de la Conselleria de Sanitat o Gerència d'Àrea.

3. Serveis d'atenció a l'usuari.

4. Direcció de centres d'especialitats, serveis centrals de la Conselleria de Sanitat i en general qualsevol de les oficines previstes en la vigent Llei de Procediment Administratiu, des d'on s'enviarà la documentació a la Direcció Territorial de la Conselleria o Gerència d'Àrea corresponent.

Article 6

Amb la finalitat de procedir a una fiscalització correcta i evitar possibles duplicitats de pagaments, en els casos en què un expedient siga estimat parcialment o totalment, es recaptaran les factures originals, que hauran de reunir els requisits previstos en la legislació per a ser considerades com a «justificant».

Article 7

Pel que fa a altres sol·licituds de reembossament de despeses que no puguen incloure's en les disposicions anteriors, com ara:

- reembossaments per prestació ortoprotètica (art. 108)

- reembossaments per prestació farmacèutica

- reembossaments per transport i dietes

- reembossaments per oxigenoteràpia, etc.,

es tramitaran segons les seues disposicions normatives.

Article 8

El director general d'Atenció Primària i Farmàcia queda facultat per a desplegar aquesta Ordre.

DISPOSICIÓ FINAL

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 3 de febrer de 1998

El conseller de Sanitat,

JOAQUÍN FARNÓS GAUCHÍA

Mapa web