ORDRE de 3 de febrer de 1998, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es regula el reintegrament de despeses en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.
Texto | Texto2 | |
---|---|---|
Publicat en: | DOGV núm. 3197 de 05.03.1998 | |
Número identificador: | 1998/X1293 | |
Referència Base de Dades: | 0350/1998 | |
-
Anàlisi jurídica
Texto Texto Texto2 Data d'entrada en vigor: 06.03.1998 Notes: La norma adequa i regula la tramitació i resolució de sol·licituds de reintegrament de despeses, en desenvolupament de l'article del Reial Decret 63/95, de 20 de gener. -
Anàlisi documental
Texto Texto Texto2 Origen de disposició: Conselleria Sanitat Grup temàtic: Reglamentació, Legislació Matèries: Sanitat Descriptors: Temàtics: política sanitària, despeses de sanitat
ORDRE de 3 de febrer de 1998, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es regula el reintegrament de despeses en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. [1998/X1293]
Amb la finalitat d'adequar i regular la tramitació i la resolució de les sol·licituds de reintegrament de despeses derivades de l'assistència prestada per mitjans aliens a la Conselleria de Sanitat, en desplegament del dret previst en l'article 5 del Reial Decret 63/95, de 20 de gener, sobre l'ordenació de prestacions sanitàries del Sistema Nacional de Salut.
D'acord amb el que especifica la Llei General de Sanitat 14/1986, de 25 d'abril, en els articles 3.2, 11.3 i 17.
Traspassats a la Comunitat Valenciana les funcions i els serveis de l'Institut Nacional de la Salut segons el Reial Decret 1.612/1987, de 27 de novembre.
Tenint en compte l'Ordre de 10 de març de 1997, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es deleguen atribucions en matèria econòmica i pressupostària en diversos òrgans de la Conselleria i institucions sanitàries dependents.
Atès el Decret 33/1997, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Sanitat,
ORDENE
Article 1
Aquesta ordre l'aplicaran els òrgans de gestió dependents de la Conselleria de Sanitat a les persones amb dret a assistència sanitària del seu àmbit territorial.
Article 2
Serà susceptible d'aplicació a aquelles persones que tinguen reconegut el dret a assistència sanitària en l'àmbit territorial especificat en l'article anterior, ja siga per estar en alta de la Seguretat Social, ja siga per situació assimilada a aquesta, o bé que ho tinguen reconegut d'acord amb el Decret 88/1989, de 12 de juny, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'estén el dret a l'assistència sanitària prestada per la Conselleria de Sanitat.
Article 3
El dret dels usuaris al reintegrament de les despeses ocasionades per l'assistència sanitària prestada per serveis aliens a la Seguretat Social, haurà d'adequar-se al que preveu l'article 5.3 del Reial Decret 63/1995, de 20 de gener, sobre prestacions sanitàries del Sistema Nacional de Salut: «En els casos d'assistència sanitària urgent, immediata i de caràcter vital, que hagen estat atesos fora del Sistema Nacional de Salut, se'n reemborsaran les despeses, una vegada comprovat que no es pogueren utilitzar oportunament els serveis d'aquell i que no constitueix una utilització desviada o abusiva d'aquesta excepció».
Article 4
Els expedients de reintegrament de despeses es divideixen segons l'import sol·licitat en:
- expedients de tramitació territorial:
· expedients de quantia no superior a les 500.000 pessetes.
· la resolució la firma el director territorial de la Conselleria o el gerent d'Àrea.
- expedients de tramitació central:
· expedients de quantia superior a les 500.000 pessetes.
· la resolució la firma el director general d'Atenció Primària i Farmàcia.
Aquesta classificació s'actualitzarà d'acord amb l'ordre de la Conselleria de Sanitat que aprove les delegacions en matèria econòmica i pressupostària en diversos òrgans d'aquesta que es trobe vigent.
Article 5
La persona interessada que considere tenir dret a presentar una reclamació per les despeses ocasionades per una assistència sanitària prestada per mitjans aliens als de la Conselleria de Sanitat, aportarà la documentació següent:
1. Instància formulada i firmada pel titular del dret o persona amb legitimació activa.
2. Documents justificatius de les despeses efectuades com ara: factures, rebuts d'honoraris, receptes, que podran ser fotocòpies.
3. Informes mèdics que indiquen la necessitat de l'assistència i aquells que puguen justificar la sol·licitud, degudament autentificats.
La documentació podrà presentar-se per a validar-la i registrar-la a:
1. Oficines d'inspecció mèdica de l'àrea corresponent al domicili habitual de l'usuari.
2. Registre d'entrada de la Direcció Territorial de la Conselleria de Sanitat o Gerència d'Àrea.
3. Serveis d'atenció a l'usuari.
4. Direcció de centres d'especialitats, serveis centrals de la Conselleria de Sanitat i en general qualsevol de les oficines previstes en la vigent Llei de Procediment Administratiu, des d'on s'enviarà la documentació a la Direcció Territorial de la Conselleria o Gerència d'Àrea corresponent.
Article 6
Amb la finalitat de procedir a una fiscalització correcta i evitar possibles duplicitats de pagaments, en els casos en què un expedient siga estimat parcialment o totalment, es recaptaran les factures originals, que hauran de reunir els requisits previstos en la legislació per a ser considerades com a «justificant».
Article 7
Pel que fa a altres sol·licituds de reembossament de despeses que no puguen incloure's en les disposicions anteriors, com ara:
- reembossaments per prestació ortoprotètica (art. 108)
- reembossaments per prestació farmacèutica
- reembossaments per transport i dietes
- reembossaments per oxigenoteràpia, etc.,
es tramitaran segons les seues disposicions normatives.
Article 8
El director general d'Atenció Primària i Farmàcia queda facultat per a desplegar aquesta Ordre.
DISPOSICIÓ FINAL
Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 3 de febrer de 1998
El conseller de Sanitat,
JOAQUÍN FARNÓS GAUCHÍA