Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 64/2015, de 8 de maig, del Consell, pel qual es crea i regula el Registre Autonòmic de Certificacions en Qualitat de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana i el Catàleg Autonòmic d'Entitats en Salut de la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7524 de 13.05.2015
Número identificador:  2015/4374
Referència Base de Dades:  004294/2015
 
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria Sanitat
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Sanitat
    Descriptors:
      Temàtics: establiment hospitalari, cercle de qualitat, servei sanitari, associació, drets del malalt , monografies, registre, Institut per a l'Acreditació i Avaluació de les Pràctiques Sanitàries, Institut Cartogràfic Valencià



DECRET 64/2015, de 8 de maig, del Consell, pel qual es crea i regula el Registre Autonòmic de Certificacions en Qualitat de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana i el Catàleg Autonòmic d'Entitats en Salut de la Comunitat Valenciana. [2015/4374]

ÍNDEX



Preàmbul

Títol I. Disposicions generals

Capítol I. Objecte i àmbit d'aplicació

Article 1. Objecte

Article 2. Àmbit d'aplicació

Capítol II. Naturalesa i adscripció del registre i el catàleg. Definicions

Article 3. Naturalesa i adscripció del Registre i del Catàleg

Article 4. Definicions

Títol II. Registre Autonòmic de Certificacions en Qualitat de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana i Catàleg Autonòmic d'Entitats en Salut de la Comunitat Valenciana



Capítol I. Registre Autonòmic de Certificacions en Qualitat de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana



Article 5. Finalitat, estructura i contingut i caràcter de la inscripció en el Registre

Capítol II. Catàleg Autonòmic d'Entitats en Salut de la Comunitat Valenciana

Article 6. Finalitat, estructura i contingut i caràcter de la inscripció en el Catàleg Autonòmic d'Entitats en Salut de la Comunitat Valenciana



Capítol III. Funcions del Registre i del Catàleg

Article 7. Funcions del Registre i del Catàleg

Títol III. Procediment d'inscripció en el Registre i en el Catàleg. Mapa Autonòmic de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris Certificats en Qualitat i Mapa Autonòmic d'Entitats en Salut de la Comunitat Valenciana

Capítol I. Requisits per a la inscripció en el Registre i en el Catàleg

Article 8. Requisits per a la inscripció en el Registre i en el Catàleg

Capítol II. Procediment d'inscripció

Article 9. Procediment per a la inscripció en el Registre o en el Catàleg

Article 10. Modificació de la inscripció

Article 11. Renovació de la inscripció

Article 12. Cancel·lació de la inscripció

Article 13. Informació i publicitat

Capítol III. Mapa Autonòmic de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris Certificats en Qualitat i Mapa Autonòmic d'Entitats en Salut de la Comunitat Valenciana

Article 14. Mapa Autonòmic de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris Certificats en Qualitat i Mapa Autonòmic d'Entitats en Salut de la Comunitat Valenciana

Disposició addicional primera. Incidència en la dotació de gastos

Disposició addicional segona. Coordinació amb l'Institut Cartogràfic Valencià

Disposició transitòria primera. De l'extint Institut per a l'Acreditació i Avaluació de les Pràctiques Sanitàries (INACEPS)

Disposició transitòria segona. Adaptació al decret

Disposició derogatòria única. Derogació normativa

Disposició final primera. Desplegament

Disposició final segona. Coordinació entre conselleries

Disposició final tercera. Entrada en vigor





PREÀMBUL



La Constitució Espanyola, en l'article 43, reconeix a tots els ciutadans el dret a la protecció de la salut i responsabilitza als poders públics de la seua organització i la seua tutela.

L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana atribuïx la competència exclusiva a la Generalitat en matèria de fundacions, associacions de caràcter docent, cultural, artístic i benèfic assistencial, de voluntariat social i semblants, així com l'execució de la legislació bàsica de l'Estat en matèria de règim jurídic de les associacions l'àmbit d'actuació de les quals siga la Comunitat Valenciana.

En este sentit, en l'àmbit estatal, la Llei 16/2003, de 28 de maig, de Cohesió i Qualitat del Sistema Nacional de Salut, en l'article 2 arreplega, com un dels seus principis generals, la prestació d'una atenció integral a la salut, procurant un alt nivell de qualitat. Així mateix, l'article 59 consagra el principi que la millora de la qualitat en el sistema sanitari ha de presidir les actuacions de les institucions sanitàries tant públiques com privades, i establix, com un dels seus elements integrants, l'existència de normes de qualitat i seguretat, que contindran els requeriments que han de guiar els centres, els servicis i els establiments sanitaris per a poder realitzar una activitat sanitària de forma segura.



En l'àmbit autonòmic, la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de Salut de la Comunitat Valenciana, establix en l'article 10 que els proveïdors d'assistència sanitària hauran de prestar una assistència sanitària de qualitat centrada en el pacient, i atribuïx a la conselleria competent en matèria de sanitat l'impuls en la implantació de sistemes de gestió de la qualitat i seguretat en els centres sanitaris públics i privats.

El Decret 74/2007, de 18 de maig, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament sobre l'estructura, l'organització i el funcionament de l'atenció sanitària a la Comunitat Valenciana, preveu en l'article 9, com una ferramenta de millora de la qualitat, la disponibilitat de normes de qualitat i seguretat per als centres, els servicis i els establiments sanitaris amb l'objectiu de garantir la seguretat en l'atenció sanitària.



El Decret 62/2010, de 16 d'abril, del Consell, pel qual s'establixen els instruments generals del sistema per a la modernització i la millora de la qualitat dels servicis públics dels ens, dels organismes i de les entitats del sector públic dependents de la Generalitat, en el capítol II, secció segona, fa referència a l'avaluació de qualitat com un examen global, sistemàtic i periòdic de les activitats i dels resultats de les organitzacions contrastades amb un model de gestió per a conéixer el seu nivell de qualitat Així mateix, en el capítol IV, secció primera, definix la certificació de qualitat com el procediment a través del qual es constata que la gestió d'un òrgan o d'una unitat s'ajusta als requisits de qualitat prèviament definits, i té com a finalitat reconéixer i fer públic el nivell aconseguit pels departaments de la Generalitat en el camí cap a l'excel·lència.

La Directiva 2011/24/UE, del Parlament Europeu i del Consell, de 9 de març de 2011, relativa a l'aplicació dels drets dels pacients en l'assistència sanitària transfronterera, i la seua transposició, per mitjà del Reial Decret 81/2014, de 7 de febrer, pel qual s'establixen les normes per a garantir l'assistència sanitària transfronterera i pel qual es modifica el Reial Decret 1718/2010, de 17 de desembre, sobre la recepta mèdica i les ordes de dispensació, establix en l'article 8 que el proveïdor d'assistència sanitària facilitarà al ciutadà, usuari i pacient, entre altres, informació sobre els indicadors de qualitat del centre, la seua acreditació o la certificació respecte a sistemes de qualitat, sistemes de gestió de la qualitat o certificacions respecte a normes UNE/CEN/ISO o altres.



La Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de Salut de la Comunitat Valenciana, disposa en l'article 20 que la Generalitat ajustarà l'exercici de les seues competències en matèria sanitària a criteris de participació democràtica de la ciutadania a través de la participació dels diferents col·lectius amb interessos en la matèria, com ara les associacions de pacients, de familiars, de persones amb discapacitat i de voluntariat.

La finalitat d'este decret és establir un mecanisme que permeta, tant a l'administració sanitària com als ciutadans, visualitzar, d'una banda, els centres, els servicis i els establiments sanitaris autoritzats, tant públics com privats, que hagen obtingut una certificació en qualitat, i, d'altra banda, obtindre un catàleg de totes les associacions de malalts i/o familiars d'estos, federacions, confederacions, unió d'associacions o fundacions, així com associacions de voluntariat sanitari que actuen a la Comunitat Valenciana.



El caràcter públic de determinades dades relatives a la qualitat contribuirà a generar més seguretat i confiança en els centres, en els servicis i en els establiments sanitaris del nostre sistema de salut i, en el cas de les entitats en salut, contribuirà a una major visibilitat, tant per a l'administració sanitària com per als pacients afectats per diferents patologies. El seu suport digital facilitarà, a més, l'accessibilitat a les dades que continga.

Per això, de conformitat amb allò que s'ha establit en els articles 18.f i 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta del conseller de Sanitat, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 8 de maig de 2015,





DECRETE



TÍTOL I

Disposicions generals



CAPÍTOL I

Objecte i àmbit d'aplicació



Article 1. Objecte

Este decret té per objecte:

1. Crear i regular l'estructura, el contingut i el funcionament de:

a) El Registre Autonòmic de Certificacions en Qualitat de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana (d'ara en avant, el Registre).

b) El Catàleg Autonòmic d'Entitats en Salut de la Comunitat Valenciana (d'ara en avant, el Catàleg).

2. Establir el procediment i els requisits exigibles per a la inscripció en estos.



Article 2. Àmbit d'aplicació

Les disposicions d'este decret seran aplicables:

1. Per al Registre, a tots els centres, els servicis i els establiments sanitaris, de titularitat pública o privada, ubicats en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

2. Per al Catàleg, a totes les associacions, les federacions, les confederacions, les unions d'associacions o fundacions de pacients i familiars o entitats de voluntariat sanitari que desenrotllen la seua activitat a la Comunitat Valenciana.





CAPÍTOL II

Naturalesa i adscripció del Registre i del Catàleg. Definicions



Article 3. Naturalesa i adscripció del Registre i del Catàleg

1. Tant el Registre com el Catàleg tenen caràcter públic i informatiu, i qualsevol persona física o jurídica, o entitat pública o privada pot accedir als seus assentaments, de conformitat amb la normativa aplicable.



2. El Registre i el Catàleg dependran de la direcció general amb competències en matèria de qualitat assistencial i/o atenció al pacient, a qui correspondrà la seua gestió.



Article 4. Definicions

Als efectes d'este decret, les definicions d'aplicació són:

1. Certificació en qualitat: procés d'avaluació externa del compliment de criteris de qualitat establits per una entitat competent, que culmina amb l'obtenció d'un certificat en qualitat. Als efectes d'esta norma, es preveuran les certificacions següents:

a) Certificacions atorgades per societats científiques en el seu àmbit d'actuació i relatives a la qualitat assistencial i/o a la seguretat del pacient.

b) Certificacions de reconeixement nacional i internacional, atorgades per entitats competents per a això. Comprén totes les certificacions relacionades amb la gestió de qualitat i amb la seguretat del pacient.

2. Entitat competent per a emetre certificacions

a) Entitat de la Generalitat o òrgan que en depenga, si és el cas, amb competències en matèria de certificació de la qualitat en l'àmbit sanitari.

b) Les societats científiques de professionals sanitaris que actuen en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, nacional o internacional, dins del seu marc competencial.

c) Qualsevol entitat acreditada com a organisme certificador independent acreditat per l'Entitat Nacional d'Acreditació (ENAC) o per qualsevol altra entitat de certificació d'àmbit internacional.

3. Certificat en qualitat: document expedit per una entitat competent que s'atorga a un centre, a un servici o a un establiment sanitari, després de sotmetre's a un procés d'avaluació externa en el qual demostra el compliment de criteris de qualitat i/o de seguretat d'acord amb un model o a una norma

4. Entitat en salut: associació de pacients i/o familiars, federació de pacients i/o familiars, fundació de pacients i/o familiars o entitat de voluntariat sanitari.

5. Associació de pacients i familiars: agrupació de persones físiques unides per patir una patologia i que, en agrupar-se, busquen el mutu suport, el millor coneixement de la malaltia i la informació a la resta de ciutadans sobre la seua prevenció i els seus tractaments.



6. Federació de pacients i familiars: agrupació d'associacions de pacients i familiars per a aconseguir un fi comú.

7. Fundació de pacients i familiars: persona jurídica, sense ànim de lucre, que continua i complix la voluntat de qui la va fundar, i l'objecte social de la qual està relacionat directament o indirectament amb la salut.

8. Voluntariat sanitari: voluntariat que desenrotlla les seues activitats per a millorar la vida dels pacients i dels familiars.





TÍTOL II

Registre Autonòmic de Certificacions en Qualitat de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana i Catàleg Autonòmic d'Entitats en Salut de la Comunitat Valenciana



CAPÍTOL I

Registre Autonòmic de Certificacions en Qualitat de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana



Article 5. Finalitat, estructura i contingut i caràcter de la inscripció en el Registre

1. La finalitat del Registre és la inscripció i classificació de les certificacions en qualitat obtingudes per centres, servicis i establiments sanitaris públics i privats per a l'elaboració del Mapa Autonòmic de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris Certificats en Qualitat.



2. Estructura i contingut del Registre:

a) Estructura del Registre:

El Registre tindrà tres seccions:

1r. Secció primera. Certificacions emeses per una entitat de la Generalitat o òrgan que en depenga, si és el cas, amb competències en matèria de certificació de la qualitat en l'àmbit sanitari.

2n. Secció segona. Certificacions atorgades per qualsevol societat científica amb àmbit d'actuació a la Comunitat Valenciana, nacional o internacional.

3r. Secció tercera. Certificacions de qualitat emeses per qualsevol entitat acreditada com a organisme certificador independent acreditat per l'Entitat Nacional d'Acreditació (ENAC) o per qualsevol altra entitat de certificació d'àmbit internacional.

b) Contingut del Registre:

Es consideren dades registrals bàsiques i, per tant, públiques les següents:

1r. Número de registre de certificació en qualitat.

2n. Número de registre autonòmic de centres, servicis i establiments sanitaris.

3r. Data d'obtenció de l'acreditació i/o de la certificació en qualitat.

4t. Data de renovació o de caducitat de la certificació o de l'acreditació en qualitat.

5t. Secció d'inscripció de la certificació de qualitat.

6t. Denominació de la certificació de qualitat.

7é. Tipus de servici, d'unitat o de centre certificat en qualitat.

8é. Denominació del centre, del servici o de l'establiment sanitari.

9é. Adreça completa del centre, del servici o de l'establiment sanitari.

10é. Telèfon del centre, del servici o de l'establiment sanitari.

11é. Titular del centre, del servici o de l'establiment sanitari.

12é. Tipologia del centre, del servici o de l'establiment sanitari.

13é. Data d'inscripció en el registre de certificació en qualitat.

3. Caràcter de la inscripció dels certificats en qualitat:

La inscripció en el Registre tindrà caràcter potestatiu, a excepció dels centres i dels servicis sanitaris que integren els departaments de salut en què s'ordena el sistema valencià de salut i que disposen d'una certificació en qualitat. Per a estos serà obligatori sol·licitar la inscripció en un termini no superior a un mes des de la seua obtenció.





CAPÍTOL II

Catàleg Autonòmic d'Entitats en Salut

de la Comunitat Valenciana



Article 6. Finalitat, estructura i contingut i caràcter de la inscripció en el Catàleg Autonòmic d'Entitats en Salut de la Comunitat Valenciana



1. La finalitat del Catàleg assenyalat és la inscripció i la classificació de les entitats en salut per a l'elaboració del Mapa Autonòmic d'Entitats en Salut de la Comunitat Valenciana.

2. Estructura i contingut del Catàleg:

a) El Catàleg tindrà tres seccions:

1r. Secció primera, en la qual s'inscriuran les associacions de pacients i familiars sotmeses a l'àmbit d'aplicació de la Llei Orgànica 1/2002, de 22 de març, Reguladora del Dret d'Associació.

2n. Secció segona, en la qual s'inscriuran les federacions d'associacions de pacients i/o familiars, confederacions, unions d'associacions i fundacions.

3r. Secció tercera, en la qual s'inscriuran les entitats de voluntariat sanitari d'àmbit autonòmic, d'acord amb el que preveu l'article 10 de la Llei 4/2001, de 19 de juny, de la Generalitat, del Voluntariat.



b) Contingut del Catàleg Autonòmic d'Entitats en Salut de la Comunitat Valenciana.

Es consideren dades bàsiques i, per tant, públiques les següents:

1r. El nom de l'entitat i el seu acrònim, si en té.

2n. El domicili on es troba ubicada l'entitat en el territori de la Comunitat Valenciana, el telèfon, l'adreça electrònica i l'adreça de pàgina web, si és el cas.

3r. Els fins que perseguixen i la periodicitat de les activitats que exercixen.

4t. La data d'inscripció en el Registre d'Associacions o de Fundacions de la Comunitat Valenciana, si és el cas.

5t L'àmbit territorial (autonòmic, provincial, comarcal o municipal) d'actuació dels programes en matèria de salut desenrotllats per l'entitat.



6t. La declaració d'utilitat pública, si en disposa.

7t. El nombre de socis que la componen.

8u. El nombre de persones que exercixen la labor de voluntariat, independentment de la seua condició d'associat.

9é. En les federacions, confederacions o, si és el cas, unions d'associacions, quedarà indicat el conjunt d'associacions que les integren.

10é. La identitat i la direcció del representant legal de l'entitat i la titularitat de la seua secretaria.

3. Inscripció de les entitats en salut en el Catàleg:

La inscripció en el Catàleg Autonòmic d'Entitats en Salut de la Comunitat Valenciana tindrà caràcter potestatiu.





CAPÍTOL III

Funcions del Registre i del Catàleg



Article 7. Funcions del Registre i del Catàleg

1. Les funcions del Registre són:

a) Oferir a la ciutadania informació sobre la qualitat sanitària dels centres, dels servicis i dels establiments sanitaris, públics i privats, ubicats en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

b) Ser un instrument de difusió i d'impuls per a la millora contínua de la qualitat dels centres, dels servicis i dels establiments sanitaris de la Comunitat Valenciana.

c) Dotar la conselleria amb competències en matèria de sanitat d'una ferramenta per a la planificació de polítiques en matèria de qualitat i seguretat assistencial.

d) Facilitar l'obtenció d'informació necessària per a la realització d'estadístiques.

e) Facilitar l'elaboració del Mapa Autonòmic de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris Certificats en Qualitat.

2. Les funcions del Catàleg són:

a) Oferir a la ciutadania informació sobre les entitats en salut que desenrotllen principalment les seues funcions a la Comunitat Valenciana.

b) Ser un instrument de difusió per a les entitats en salut i d'informació per als ciutadans de la Comunitat Valenciana.

c) Dotar la conselleria amb competències en matèria de sanitat d'una ferramenta per a la planificació de polítiques en matèria d'atenció integral al pacient.

d) Facilitar l'obtenció d'informació necessària per a la realització d'estadístiques.

e) Facilitar l'elaboració del Mapa Autonòmic d'Entitats en Salut de la Comunitat Valenciana.





TÍTOL III

Procediment d'inscripció en el Registre i en el Catàleg. Mapa Autonòmic de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris Certificats en Qualitat i Mapa Autonòmic d'Entitats en Salut

de la Comunitat Valenciana



CAPÍTOL I

Requisits d'inscripció en el Registre i en el Catàleg



Article 8. Requisits per a la inscripció en el Registre i en el Catàleg

Els requisits per a la inscripció són els següents:

1. Registre Autonòmic de Certificacions en Qualitat de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana.

a) Estar inscrits en el Registre Autonòmic de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana.

b) Estar en possessió dels certificats en vigor corresponents, relatius a sistemes de gestió de la qualitat i/o de seguretat del pacient, definits en l'article 4 d'este decret.

La inscripció en el Registre Autonòmic de Certificacions en Qualitat de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana, regulat per esta norma, no eximix els centres, els servicis i els establiments sanitaris de l'obtenció de la resta d'autoritzacions o de llicències que siguen necessàries per a l'exercici de les seues activitats o el funcionament de les seues instal·lacions i equipament, ni del compliment d'una altra normativa que els siga aplicable.

2. Catàleg Autonòmic d'Entitats en Salut de la Comunitat Valenciana.

a) Estar inscrits en el Registre d'Associacions o de Fundacions de la Comunitat Valenciana, si és el cas.

b) Acreditar, per mitjà d'una memòria actualitzada, les activitats que exercisquen i la seua periodicitat, i l'àmbit territorial d'actuació.

La inscripció en el Catàleg Autonòmic d'Entitats en Salut de la Comunitat Valenciana, regulat per esta norma, no eximix les associacions o les federacions de pacients i familiars, les fundacions i les entitats de voluntariat sanitari de l'obtenció de la resta d'autoritzacions o de llicències que siguen necessàries per a l'exercici de les seues activitats, ni del compliment d'una altra normativa que els siga aplicable.





CAPÍTOL II

Procediment d'inscripció



Article 9. Procediment per a la inscripció en el Registre o en el Catàleg

1. Presentació de la sol·licitud:



a) La sol·licitud podrà presentar-se en el Registre General de la Conselleria de Sanitat, preferentment, així com en les direccions territorials de la Conselleria de Sanitat i en les oficines PROP de la Generalitat, o en qualsevol dels llocs establits en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

b) La sol·licitud, que estarà disponible en la pàgina web de la Generalitat (http://www.gva.es), haurà d'anar dirigida a la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de qualitat i atenció al pacient de la conselleria competent en matèria de sanitat.

c) La sol·licitud d'inscripció estarà firmada per la persona que exercisca la representació legal de l'entitat, i s'acompanyarà de la documentació que s'hi indique.

2. Tramitació:

Una vegada rebuda la documentació, es procedirà a la seua valoració, la comprovació i l'emissió del corresponent informe i de la proposta de resolució.

Durant la tramitació, es podrà requerir la documentació que es crega oportuna per a realitzar la correcta valoració de l'expedient, així com sol·licitar els informes tècnics que s'estimen convenients.

3. Resolució:

a) A la vista de l'informe i de la proposta de resolució emesa pel titular del servici amb competències en matèria de qualitat assistencial i/o d'atenció al pacient, el/la director/a general competent en esta matèria dictarà la resolució en la qual atorgue o denegue la inscripció en el registre oportú.

b) El termini màxim per a dictar i notificar la resolució a la persona interessada serà de tres mesos des de l'entrada de la sol·licitud en el registre de l'òrgan competent per a resoldre. El termini indicat s'interromprà per les causes establides en la legislació aplicable.

Si, transcorregut el termini assenyalat, no s'ha dictat i notificat una resolució expressa, l'entitat interessada podrà entendre-la estimada per silenci administratiu.

4. Termini de vigència de la inscripció:

a) La inscripció en el cas del Catàleg Autonòmic d'Entitats en Salut de la Comunitat Valenciana tindrà una validesa de cinc anys.

b) La inscripció en el cas del Registre Autonòmic de Certificacions en Qualitat de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana tindrà el termini de vigència que conste en les certificacions inscrites.



Article 10. Modificació de la inscripció

1. Qualsevol alteració del compliment dels requisits que van donar lloc a la inscripció en el Registre o en el Catàleg i que supose una modificació de les dades contingudes en este, haurà de ser comunicada a l'administració en el termini màxim d'un mes des de la seua variació.

2. El procediment per a la modificació de les dades registrals podrà iniciar-se d'ofici quan l'òrgan competent per a la inscripció tinga coneixement de l'alteració dels requisits que van donar lloc a la inscripció en el Registre i/o el Catàleg, prèvia instrucció del corresponent procediment administratiu amb audiència de la persona interessada.





Article 11. Renovació de la inscripció

1. En el cas del Registre, una vegada transcorregut el termini de vigència de les certificacions inscrites, s'haurà de sol·licitar la renovació de la inscripció en el termini d'un mes des que s'haja renovat o actualitzat la certificació en qualitat. Finalitzat este període sense haver-ne sol·licitat la renovació, els certificats inscrits seran donats de baixa d'ofici en el Registre.

2. En el cas del Catàleg Autonòmic d'Entitats en Salut de la Comunitat Valenciana, es podrà sol·licitar la seua renovació pel mateix període de temps amb una antelació mínima de tres mesos a la finalització de la seua vigència.

3. La sol·licitud de renovació, que estarà disponible en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de sanitat, s'acompanyarà de la documentació que s'hi indique.



Article 12. Cancel·lació de la inscripció

El procediment per a la cancel·lació de la inscripció podrà iniciar-se:

1. A instància de part, per renúncia expressa o per dissolució de l'entitat.

2. D'ofici, quan es constate o es tinga coneixement fefaent de la pèrdua d'algun dels requisits que van donar lloc a la inscripció, o de la falsedat de les dades, prèvia instrucció del corresponent procediment administratiu amb audiència de la persona interessada.



Article 13. Informació i publicitat

1. Les dades del Registre i del Catàleg seran públiques.

2. S'adoptaran els mitjans tècnics adequats per a facilitar la consulta de les dades inscrites, d'acord amb la normativa vigent.





CAPÍTOL III

Mapa Autonòmic de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris Certificats en Qualitat i Mapa Autonòmic d'Entitats en Salut de la Comunitat Valenciana



Article 14. Mapa Autonòmic de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris Certificats en Qualitat i Mapa Auto-nòmic d'Entitats en Salut de la Comunitat Valenciana

1. Mapa Autonòmic de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris Certificats en Qualitat.

El Mapa Autonòmic de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris Certificats en Qualitat s'elaborarà a partir de les inscripcions contingudes en el Registre.

El Mapa té com a objecte facilitar la planificació en certificació de qualitat assistencial dels centres, servicis i establiments sanitaris, així com la seua visualització gràfica.

L'actualització del Mapa, que estarà disponible en la web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, es realitzarà simultàniament a les inscripcions en el Registre.

2. Mapa Autonòmic d'Entitats en Salut de la Comunitat Valenciana.



El Mapa Autonòmic d'Entitats en Salut de la Comunitat Valenciana s'elaborarà a partir de les inscripcions contingudes en el Catàleg.

El Mapa té com a objecte facilitar l'atenció integral al pacient, el suport als familiars de pacients afectats de determinades patologies, així com la visualització gràfica de les entitats en salut.

L'actualització del Mapa, que estarà disponible en la web de la Conselleria amb competències en matèria de sanitat, es realitzarà simultàniament a les inscripcions en el Catàleg.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Incidència en la dotació de gasto

L'aplicació i desplegament d'este decret no podrà tindre cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de gasto assignada a la conselleria amb competències en matèria de sanitat, i, en tot cas, haurà de ser atesa amb els mitjans personals i materials de la conselleria assenyalada.



Segona. Coordinació amb l'Institut Cartogràfic Valencià

A fi d'impulsar la necessària col·laboració entre el Catàleg Autonòmic d'Entitats en Salut de la Comunitat Valenciana, el Registre Autonòmic de Certificacions en Qualitat de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana. i l'Institut Cartogràfic Valencià, s'establiran els circuits d'informació necessaris per a l'elaboració d'activitats estadístiques i cartogràfiques oficials incloses en els plans estadístics i cartogràfics de la Comunitat Valenciana i els seus programes anuals.





DISPOSICIONS TRANSITÒRIES



Primera. De l'extint Institut per a l'Acreditació i Avaluació de les Pràctiques Sanitàries (INACEPS)

Tots aquells centres, servicis i establiments sanitaris que posseïsquen una acreditació en vigor en el moment de la publicació d'este decret, emesa per l'extint Institut per a l'Acreditació i Avaluació de les Pràctiques Sanitàries (INACEPS), podran ser inscrits en el Registre Autonòmic de Certificacions en Qualitat de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana, en la secció primera. El procés d'inscripció és l'especificat en a l'article 9 d'este decret.





Segona. Adaptació al decret

Els centres i els servicis sanitaris especificats en l'apartat 3 de l'article 5 hauran de sol·licitar la inscripció en el Registre en el termini màxim de tres mesos des de l'entrada en vigor d'este decret.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queda derogada qualsevol disposició del mateix rang o d'un rang inferior que s'opose al que establix este decret.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Desplegament

Es faculta la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de sanitat per a dictar les disposicions necessàries per al desplegament i l'aplicació del que disposa este decret.



Segona. Coordinació entre conselleries

Les conselleries amb competències en matèria d'entitats en salut o amb alguna vinculació amb estes establiran les mesures oportunes als efectes de coordinació en la matèria indicada.



Tercera. Entrada en vigor

Este decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 8 de maig de 2015



El president de la Generalitat,

ALBERTO FABRA PART



El conseller de Sanitat,

MANUEL LLOMBART FUERTES

Mapa web