Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE 1/2012, de 8 de febrer, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es regulen les bases generals del procediment de concessió d'ajudes per al desenrotllament de projectes d'investigació sanitària a la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 6718 de 21.02.2012
Número identificador:  2012/1719
Referència Base de Dades:  001812/2012
 
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria Sanitat
    Grup temàtic: Legislació, Ajudes
    Matèries: Sanitat Ciència i investigació
    Descriptors:
      Temàtics: suport econòmic, investigació mèdica, política d'investigació, pressupost d'investigació, investigació i desenvolupament, innovació , Conselleria de Sanitat



ORDE 1/2012, de 8 de febrer, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es regulen les bases generals del procediment de concessió d'ajudes per al desenrotllament de projectes d'investigació sanitària a la Comunitat Valenciana. [2012/1719]

En els últims temps, i de forma molt accelerada, s'han produït transformacions rellevants en el si de la societat espanyola i mundial. Este marc general també ha comportat un canvi important i ràpid en els problemes de salut. La investigació en ciències de la salut constituïx el motor fonamental per a impulsar la capacitat de resposta del sistema sanitari davant dels múltiples i continus reptes sorgits a partir de les necessitats dels individus i del conjunt de la societat en matèria d'atenció sanitària.

La Conselleria de Sanitat està interessada a impulsar la investigació sanitària com a factor estratègic en el desenrotllament i millora de l'atenció sanitària als ciutadans, com a instrument per a augmentar la qualitat de les prestacions des de l'àmbit de la sanitat pública i com a element difusor de bones pràctiques en l'activitat assistencial, en totes les seues àrees.

Amb l'objectiu de dinamitzar i potenciar l'activitat investigadora, la Conselleria de Sanitat establix les bases per a la convocatòria d'ajudes per a la investigació en diverses àrees del coneixement biomèdic i sanitari, que contribuïsquen a incrementar el coneixement científic en àrees d'interés prioritari per a la Conselleria de Sanitat, i fonamentar així els programes i polítiques de salut de la Comunitat Valenciana i les activitats i pràctiques sanitàries, per tal de millorar la salut dels ciutadans.



Per tot això, i en virtut de les facultats que em conferixen l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Govern Valencià, i el Decret 5/2011, de 21 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat, dispose:



Bases generals



Primera. Objecte

L'objecte de la present orde constituïx l'establiment de les bases generals que regiran el procediment de gestió i concessió de les diferents ajudes per al desenrotllament de projectes d'investigació, que es convoquen des de la Conselleria de Sanitat.

Tot allò que s'ha establit en estes bases s'ajustarà a la normativa vigent, i més concretament al que disposen la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, el Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, aprovat per Decret Legislatiu, de 26 de juny de 1991, la Llei General de Subvencions 38/2003, de 17 de novembre, i el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei General de Subvencions.



Segona. Àmbit d'aplicació

Les bases generals recollides en esta orde seran aplicables per a les successives convocatòries que es realitzen des de la Conselleria de Sanitat d'ajudes en règim de publicitat, objectivitat i concurrència competitiva, per al desenrotllament de projectes d'investigació en temàtiques relacionades amb l'àmbit sanitari.

Les convocatòries d'ajudes que es realitzen a l'empara d'esta orde podran constar de subprogrames diferenciats amb objectius i temàtiques diferents, que comptaran, si és el cas, amb els seus òrgans competents per a la instrucció i la resolució de les ajudes, dins de l'estructura orgànica i funcional vigent en la Conselleria de Sanitat.



Tercera. Finançament

Cada anualitat es convocaran aquelles ajudes incloses en els Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici corresponent, per la qual cosa no suposaran un increment en el gasto pressupostat. Les ajudes convocades es finançaran a càrrec de les aplicacions i programes pressupostaris que s'indiquen en les corresponents convocatòries.

En el context del Marc Comunitari sobre Ajudes Estatals d'Investigació i Desenrotllament i Innovació, els projectes d'investigació tindran com a finalitat activitats primàries dels organismes d'investigació, com són la realització de projectes d'I+D independent, per a la millora del coneixement i la disseminació dels resultats de la investigació, per la qual cosa no es consideraran activitats econòmiques. Per tant, i d'acord amb el que establix la secció 3.1.1 del Marc Comunitari sobre Ajudes Estatals d'Investigació i Desenrotllament i Innovació, no s'aplicarà el que disposa l'article 87, apartat 1, del Tractat Constitutiu de la Comunitat Europea, i podran ser finançats fins al 100 per cent dels costos subvencionables.



Quarta. Sol·licitants i beneficiaris

Als efectes d'esta orde tindran la condició de sol·licitants i beneficiaris les institucions que duen a terme la seua activitat a la Comunitat Valenciana i que s'ajusten a algun dels tipus d'entitats següents:



a) Institucions sanitàries, centres i servicis dependents de la Conselleria de Sanitat o de l'Agència Valenciana de Salut. En el cas dels centres sanitaris que gestionen les seues activitats d'investigació per mitjà d'una fundació de dret privat, podran concórrer a les convocatòries a través d'estes entitats.

b) Centres públics d'I+D+i com són les universitats públiques, els organismes públics d'investigació de l'administració de l'Estat reconeguts per la Llei 14/2011, d'1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació, els centres d'I+D amb entitat jurídica pròpia vinculats a l'administració general de l'Estat o a l'administració autonòmica de la Comunitat Valenciana, i els centres o instituts tecnològics la propietat i gestió dels quals siguen majoritàriament de les administracions públiques valencianes.

c) Entitats privades amb personalitat jurídica pròpia i sense ànim de lucre amb capacitat i activitat demostrada en investigació científica en l'àmbit de la salut.

d) Altres entitats privades amb entitat jurídica pròpia, com universitats, societats científiques, i centres de formació.

En les convocatòries que es realitzen a l'empara d'esta orde es podran establir restriccions a algun dels tipus de beneficiaris en funció de l'ajuda convocada.

No podran obtindre la condició de beneficiari les persones o entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies establides en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en els articles 18 i concordants del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei General de Subvencions.



Quinta. Gastos subvencionables

1. Les ajudes previstes en esta orde es destinaran a cobrir els gastos següents, sempre que estiguen directament relacionats amb la realització del projecte i estiguen degudament especificats en la sol·licitud:



a) Gastos de personal: costos ocasionats per la formalització de beques d'investigació o contractes, amb persones alienes al personal vinculat funcionarial, estatutàriament o contractualment de forma permanent amb l'organisme sol·licitant, per a la seua participació durant tot o part del temps previst per al desenrotllament del projecte, en dedicació total o parcial.

La contractació de personal finançat amb ajudes públiques haurà de respectar els principis generals de publicitat, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació que establix l'article 8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

No serà subvencionable cap tipus de compensació al personal amb vinculació de caràcter funcionarial, estatutari o contractual amb l'organisme sol·licitant, per la seua participació en el projecte.

b) Gastos d'adquisició de béns i contractació de servicis, que inclouran les compres de material fungible i la resta de gastos complementaris, degudament justificats, necessaris per al bon fi del projecte, com ara material bibliogràfic i contractació de servicis externs.

Quan l'import del gasto subvencionable supere la quantia de 18.000 euros en el supòsit de subministrament de béns d'equip o prestació de servicis per empreses de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la prestació del servici o l'entrega del bé, llevat que per les característiques especials dels gastos subvencionables no hi haja en el mercat suficient nombre d'entitats que ho subministren o presten, o llevat que el gasto s'haguera realitzat amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció. L'elecció entre les ofertes presentades, que hauran d'aportar-se en la justificació, o, si és el cas, en la sol·licitud de la subvenció, es realitzarà d'acord amb criteris d'eficiència i economia, i s'haurà de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa.

En cap cas s'inclouran compres de material inventariable ni gastos per assistència a congressos. Tampoc no seran considerats gastos subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos personals sobre la renda.



c) Gastos de funcionament de les entitats beneficiàries necessaris per al desenrotllament del projecte. Esta quantitat no superarà el 15% del finançament total concedit al projecte.

2. L'estructura de les partides pressupostàries assenyalades serà vinculant. Si en el transcurs del desenrotllament d'un projecte es considera necessari introduir canvis entre partides, estos hauran de sol·licitar-se amb caràcter previ i de forma motivada per l'investigador responsable del projecte, amb el vistiplau del representant legal del centre, davant de l'òrgan instructor del procediment, que resoldrà el que pertoque amb l'assessorament que, si és el cas, considere necessari.

3. Una vegada finalitzat el projecte, el material bibliogràfic (llibres, revistes i material gràfic), adquirit a càrrec de les ajudes concedides, quedarà a disposició dels fons de la biblioteca del centre.



Sexta. Principis que han de respectar els grups d'investigació

1. Els projectes hauran de respectar els principis fonamentals establits en la Declaració d'Hèlsinki (Assemblea Mèdica Mundial), en el Conveni del Consell d'Europa relatiu als drets humans i la biomedicina, en la Declaració Universal de la UNESCO sobre el genoma humà i els drets humans, així com els requisits establits en la legislació espanyola en l'àmbit de la investigació biomèdica, la protecció de dades i la bioètica.

2. Els projectes que impliquen la investigació en humans o la utilització de mostres d'origen humà s'atindran al que disposa la Llei 14/2007, de 3 de juliol, d'Investigació Biomèdica.

3. Els projectes que comporten assajos clínics hauran de complir amb el que preveu el Reial Decret 223/2004, de 6 de febrer, pel qual es regulen els assajos clínics amb medicaments.

4. Els projectes que impliquen experimentació animal s'atindran al que disposen la normativa vigent i en particular el Reial Decret 1201/2005, de 10 d'octubre, sobre protecció dels animals utilitzats per a experimentació i altres fins científics.

5. Els projectes que impliquen la utilització d'organismes modificats genèticament s'atindran al que disposen la Llei 9/2003, de 25 d'abril, sobre la utilització confinada, alliberament voluntari i comercialització d'organismes modificats genèticament, i el Reial Decret 178/2004, de 31 de gener, pel qual s'aprova el reglament general que la desenrotlla.



6. Els projectes que impliquen la utilització d'agents biològics hauran d'ajustar-se al que establix la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals, i els reials decrets que la desenrotllen, pel que fa als riscos relacionats amb l'exposició a agents biològics.



La Generalitat queda exonerada i no és responsable dels danys i perjuís que puguen sobrevindre en relació amb l'activitat objecte de subvenció.



Procediment de gestió d'ajudes



Sèptima. Convocatòria d'ajudes

Les ajudes regulades en la present orde seran convocades mitjançant una resolució de la persona titular de la Conselleria de Sanitat o de l'Agència Valenciana de Salut, segons corresponga.

El procediment per a la concessió de les ajudes s'iniciarà d'ofici i els òrgans competents per a ordenar i instruir els procediments de concessió es designaran en les convocatòries corresponents.

Les disposicions de convocatòria detallaran almenys el contingut mínim previst en l'article 23 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.



Octava. Formalització i presentació de les sol·licituds

1. Les sol·licituds per a l'obtenció de les ajudes seran presentades per l'investigador responsable de la seua execució cientificotècnica, que haurà de tindre formalitzada amb l'entitat sol·licitant una vinculació funcionarial, estatutària o contractual en el moment de la sol·licitud, i amb previsió de mantindre almenys durant el període d'execució de l'ajuda.

2. Les sol·licituds s'adreçaran a l'òrgan competent per a instruir el procediment. Els models d'impresos normalitzats (sol·licituds i resta de la documentació), es determinaran de forma específica en cada una de les convocatòries, i estaran disponibles per al seu ompliment en l'adreça d'Internet de la Conselleria de Sanitat (<www.san.gva.es>).



3. Els sol·licitants efectuaran la presentació de la sol·licitud en el model normalitzat, junt amb els documents addicionals que en cada cas determinen les convocatòries.

4. Les sol·licituds, una vegada omplides, podran presentar-se al Registre General de la Conselleria de Sanitat, al carrer de Misser Mascó, 31, de València (46010), així com en els Servicis Territorials d'esta sitis a Alacant (c/ Girona, 26. 03001), a Castelló de la Plana (c/ Hort dels Corders, 12. 12001), i a València (gran via de Ferran el Catòlic, 74. 46008), al Registre de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut, al carrer Juan de Garay, número 21, de València (46017), o en qualsevol altra de les formes previstes en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

5. En el cas que els sol·licitants optaren per presentar la seua sol·licitud en una oficina de correus d'Espanya, ho faran en sobre obert, a fi que l'exemplar destinat a la Conselleria de Sanitat siga datat i segellat abans de ser certificat. En el cas que la sol·licitud no estiga datada i segellada per l'oficina de correus corresponent, s'entendrà com a data vàlida de presentació aquella que aparega en l'entrada de registre de la Conselleria de Sanitat.

6. Les sol·licituds hauran d'estar firmades per l'investigador principal que es responsabilitzarà de l'execució del projecte i també comptarà amb la firma de conformitat del representant legal de l'entitat sol·licitant. Esta conformitat implicarà que s'ha comprovat que la documentació presentada és correcta, que es complixen els requisits que establix la convocatòria, i que s'ajusta a la normativa del centre. Suposa, així mateix, el compromís de donar suport a la correcta realització del projecte en el cas que este resulte finançat.

7. La presentació de les sol·licituds comportarà l'autorització a l'òrgan gestor per a comprovar telemàticament la identitat de l'investigador principal, així com per a demanar els certificats acreditatius que l'entitat sol·licitant està al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, amb la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública i amb la Seguretat Social en els termes establits en l'article 22.4 del Reglament de la Llei General de Subvencions, aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol. No obstant això, els sol·licitants d'estes ajudes podran denegar expressament el consentiment per a l'obtenció de la documentació anteriorment citada per mitjà d'un escrit firmat, i en eixe cas haurà d'aportar la indicada documentació.

8. La participació en qualsevol de les convocatòries que es realitzen a l'empara d'esta orde implicarà l'acceptació de la cessió, a favor de la Generalitat, de les dades contingudes tant en la sol·licitud presentada com, si és el cas, en la resolució de concessió, a efectes estadístics, d'avaluació i seguiment, sense perjuí del que establix la legislació sobre propietat intel·lectual i sobre protecció de dades de caràcter personal. Així mateix, comportarà l'acceptació de tots els termes de les bases publicades així com dels acords que adopte la corresponent comissió avaluadora.

9. El termini de presentació de les sol·licituds estarà establit en les convocatòries.

10. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits establits en la convocatòria o no s'acompanye la documentació exigida, de conformitat amb l'article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, es requerirà la persona interessada, d'acord amb l'article 59.6.b de l'esmentada Llei 30/1992, perquè en un termini de 10 dies, esmene la falta o acompanye la documentació necessària amb l'advertència que, si no ho fera, s'arxivarà la sol·licitud sense més tràmit.



11. La compatibilitat o incompatibilitat de la percepció de les ajudes regulades per esta orde amb altres ajudes o subvencions rebudes s'establirà en les convocatòries. En tot cas, l'import rebut no podrà ser d'una quantia tal que, aïlladament o en concurrència amb ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, de qualsevol nacionalitat, supere el cost de l'activitat que ha de desenrotllar la persona beneficiària. En este cas, quan la subvenció principal siga la de la Generalitat, correspondrà el reintegrament de l'excés obtingut sobre el cost de l'activitat exercida.

12. El sol·licitant haurà de declarar les ajudes que haja obtingut o sol·licitat per a les activitats o projectes subvencionables d'acord amb estes bases, tant al presentar les propostes com en qualsevol moment ulterior en què es produïsca esta circumstància.



Novena. Instrucció i avaluació

1. Els òrgans competents per a la instrucció que es determine en la convocatòria, realitzaran d'ofici quantes actuacions estimen necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de formular-se la proposta de resolució, d'acord amb el que establix l'article 24 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

2. Les sol·licituds seran objecte d'un procediment d'avaluació en règim de concurrència competitiva i d'acord amb els principis de publicitat, transparència, igualtat i no discriminació.

3. Per a cada modalitat d'ajuda convocada es constituirà una comissió de valoració encarregada d'examinar i valorar les sol·licituds presentades. Estes comissions s'ajustaran en el seu funcionament al règim establit per als òrgans col·legiats en el capítol segon, del títol II, de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. Les comissions de valoració tindran facultats per a resoldre tots els dubtes que apareguen en la interpretació de les bases, inclosa la possibilitat d'entrevistar als sol·licitants si ho estimen oportú.

4. Quan la naturalesa de les ajudes ho requerisca, es podrà sol·licitar l'assessorament de comissions especialitzades, professionals o personal tècnic que es considere oportú per a completar la valoració dels projectes presentats. Així mateix, cada comissió podrà comprovar per mitjà d'entrevista aquells extrems adduïts per les persones sol·licitants que consideren d'interés.

5. L'avaluació i selecció de les sol·licituds es realitzarà tenint en compte, exclusivament, la documentació aportada, i s'atribuirà a cada un dels projectes una puntuació d'acord amb els criteris de selecció establits en la convocatòria. En qualsevol fase de la tramitació de l'expedient, a la vista de la documentació obrant i de les obligacions que s'adquirisquen per la concessió de les ajudes, es podran demanar informes dels organismes i entitats que es crega oportuns i efectuar les comprovacions necessàries sobre l'exactitud de tot això.



6. La comissió, atenent els criteris i requisits establits, emetrà un informe en què es concretarà el resultat de l'avaluació efectuada.





Deu. Resolució

1. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de la comissió, formularà la proposta de resolució, i determinarà la quantia concedida en funció del pressupost disponible i l'avaluació obtinguda segons els criteris de selecció establits en la convocatòria.

2. L'import de les ajudes concedides podrà finançar totalment o parcialment el pressupost presentat per a l'execució del projecte, però en cap cas podrà ser d'una quantia tal que, aïlladament o en concurrència amb ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, de qualsevol nacionalitat, supere el cost de l'activitat que ha de desenrotllar la persona beneficiària. En este cas, quan la subvenció principal siga la de la Generalitat, correspondrà el reintegrament de l'excés obtingut sobre el cost de l'activitat exercida.

3. La proposta de resolució es notificarà als interessats que hagen sigut proposats com a beneficiaris, i se'ls remetrà el corresponent document d'acceptació, que haurà de ser tornat degudament omplit, amb el vistiplau del responsable del seu centre de treball, en el termini establit en la convocatòria. Cas de no tornar-lo en l'esmentat termini s'entendrà que este renúncia a l'ajuda.

Les propostes de resolució no creen cap dret a favor del beneficiari proposat mentre no se li haja notificat la resolució de concessió.



4. Una vegada elevada la proposta de resolució, l'òrgan competent dictarà la resolució de la concessió de les ajudes, que serà publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

5. El termini màxim per a resoldre les sol·licituds presentades i per a la concessió de les ajudes que s'establisquen en cada convocatòria serà de sis mesos a partir de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. El còmput d'este termini s'interromprà durant el termini requerit per a l'esmena i millora de les sol·licituds pels sol·licitants interessats. Transcorregut este termini sense que s'haja dictat una resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió d'ajuda, en els termes que preveu l'article 44 de Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

6. La Conselleria de Sanitat es reserva la facultat de deixar deserta, totalment o parcialment, l'adjudicació de les subvencions convocades en aquells supòsits en què no quede prou acreditada la idoneïtat o qualitat del projecte.

7. Les sol·licituds que no resulten beneficiades les podran recollir els interessats o una persona degudament autoritzada, els quals formularan una sol·licitud davant de l'òrgan instructor encarregat de la tramitació de cada modalitat, durant els tres mesos següents de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana de la resolució de la convocatòria. Transcorregut este termini es procedirà a la seua destrucció.



Onze. Recursos

Contra les resolucions dictades en el procediment de concessió de subvenció que esgoten la via administrativa es podrà interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de la seua notificació, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que preveuen els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.

Tot això sense perjuí de la interposició davant del conseller de Sanitat del recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes, a comptar de l'endemà de la notificació, d'acord amb el que disposen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.





Dotze. Obligacions dels beneficiaris

1. Els beneficiaris estan subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre ajudes o subvencions públiques i, en particular, a qui fa referència l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

2. Els beneficiaris estan obligats a realitzar les activitats subvencionades en els termes de la resolució de concessió, i a justificar la seua realització en els terminis establits.

En particular estan obligats a:

a. Complir l'objectiu, executar el projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de l'ajuda.

b. Justificar el compliment dels requisits i condicions, així com la realització del projecte o activitat i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o gaudi de l'ajuda.

c. Sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per l'òrgan concedent, així com qualssevol altres de comprovació i control financer que corresponen a la Intervenció General en relació amb les ajudes concedides, i aportar quanta informació li siga requerida en l'exercici d'estes actuacions.

d. Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen totalment o parcialment l'activitat o projecte subvencionat. Esta comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

e. Realitzar les operacions necessàries per a distingir els costos i el finançament de les activitats no econòmiques, que es finançaran a través d'estes ajudes, d'aquelles que sí que tenen un caràcter econòmic.

f. Difondre els resultats obtinguts en el desenrotllament dels projectes d'investigació, per mitjà de l'ensenyança, la publicació o la transferència de tecnologia.

g. Les altres previstes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.



Tretze. Pagament

1. En el supòsit que l'ajuda fóra concedida a un centre dependent de la Conselleria de Sanitat o de l'Agència Valenciana de Salut, el pagament podrà efectuar-se d'una sola vegada, i es lliurarà a favor de la institució on preste els seus servicis l'investigador principal, i el centre es comprometrà a la gestió dels fons i a la realització de les contractacions que, si és el cas, procediren, d'acord amb les normes que per la seua naturalesa jurídica els siguen aplicables.

2. L'ordenació del pagament de les ajudes en cas de centres no adscrits a la Conselleria de Sanitat ni a l'Agència Valenciana de la Salut, es realitzarà d'acord amb els criteris continguts en l'article 47 bis) del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública Valenciana, en els termes següents:



a) Després de la concessió de l'ajuda s'alliberarà un 40% de l'import total de la quantitat assignada, amb la justificació prèvia documental dels gastos que per eixe import o superior, siguen conseqüència de la seua execució.

b) Un 20% més s'abonarà després de l'aportació i comprovació de la documentació justificativa de l'efectiva i correcta aplicació d'almenys, el 60% del total de les actuacions objecte de la subvenció.

c) El 40% restant l'alliberarà la Generalitat Valenciana en quant es justifique correctament la totalitat de la quantitat concedida.

3. En qualsevol cas, el pagament de les subvencions que regula esta orde podrà efectuar-se d'una sola vegada, amb la justificació prèvia dels gastos efectuats per l'import total de la quantitat assignada.

4. Previ a tots i cada un dels pagaments, serà necessària la comprovació i aprovació de la documentació justificativa de l'efectiva i correcta aplicació de la suma lliurada a l'actuació objecte de la subvenció, i una certificació de conformitat emesa per la persona titular de l'òrgan instructor de cada ajuda, segons s'especifique en la corresponent convocatòria.



Catorze. Justificació, seguiment i control de la realització del projecte



1. El beneficiari haurà de presentar la documentació justificativa de les activitats realitzades en el desenrotllament del projecte subvencionat.

2. La justificació econòmica referent als gastos realitzats s'enviarà en el termini establit en la corresponent convocatòria. Els gastos previstos en el projecte objecte de l'ajuda hauran d'executar-se durant el període per al qual es concedix l'ajuda.

3. La justificació dels gastos s'acreditarà per mitjà de la presentació dels originals de la documentació següent:

a) Certificat de justificació de gastos degudament segellat i firmat pel representant legal de l'entitat beneficiària, en el qual es farà constar la quantitat a què ascendixen els gastos que es justifiquen i que estos es van realitzar en el desenrotllament del projecte d'investigació per al qual van ser concedits.

b) Relació dels comprovants de gastos que es presenten, en la qual s'inclourà número d'orde de comprovant de gasto, empresa proveïdora del subministrament, data del comprovant del gasto, número de factura i import del gasto.

c) Comprovants de gasto originals, ordenats segons el número d'orde de la relació de comprovants anterior. Es consideren comprovants de gasto vàlidament emesos les factures, nòmines de personal, fulls d'ingrés de cotitzacions a la seguretat social (TC2) i la resta de documents que tinguen validesa jurídica mercantil. En tot cas, les factures hauran de comptar amb totes les dades formals que exigix per a la seua expedició la normativa vigent i, en particular, el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre.

d) Documentació que acredite haver realitzat el pagament de tots els gastos justificats, amb anterioritat a la finalització del període de justificació. Per a acreditar el pagament de les factures s'aportaran els deutes de la transferència financera realitzada o extractes o certificacions de moviments de comptes. Cap pagament pot ser anterior a l'adquisició del bé o a la realització del servici.

Una vegada comprovada la documentació justificativa dels gastos realitzats, i d'acord amb el que establix l'article 73 del Reglament de Subvencions, aprovat per Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, els justificants originals presentats es marcaran amb una estampilla, i s'indicarà en esta la subvenció la justificació per a la qual han sigut presentats i si l'import del justificant s'imputa totalment o parcialment a la subvenció, abans de ser tornats als centres beneficiaris.

La justificació cientificotècnica del desenrotllament del projecte i el compliment dels objectius d'este es realitzarà per mitjà d'una memòria científica final que remetrà l'investigador principal a l'òrgan instructor corresponent, durant el primer semestre de l'anualitat següent a l'any per al qual es concedix l'ajuda. En les convocatòries corresponents podran establir-se formats específics per a l'esmentada justificació. En la memòria científica s'inclourà un resum de la investigació realitzada, així com les separates de publicacions o comunicacions a congressos, si n'hi haguera.

En la publicació de treballs científics, presentació de comunicacions a congressos i reunions científiques, etc., que tinguen lloc com a resultat d'una ajuda subvencionada per la Conselleria de Sanitat, s'haurà de consignar l'origen del seu finançament i s'enviarà un exemplar de la seua publicació a l'òrgan instructor, amb menció del número d'expedient. Així mateix es remetran les publicacions que es produïsquen com a conseqüència de l'ajuda, després de la presentació de la memòria.





Quinze. Incompliments, reintegraments i sancions

1. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió, o, si és el cas, l'obtenció després de la presentació de la sol·licitud d'altres ajudes públiques o privades que, en el seu conjunt, superen el cost de l'activitat, podran donar lloc a la modificació de la resolució de concessió o minoració de la subvenció concedida.

2. L'incompliment total o parcial dels requisits i obligacions establits en la present orde i la resta de normes aplicables, així com de les condicions que, si és el cas, s'establisquen en la corresponent resolució de concessió comportarà, amb audiència prèvia a la persona interessada:

a) Deixar sense efecte la subvenció concedida o minorar-la, en cas d'incompliment parcial de l'actuació o justificació per quanties inferiors.

b) En el cas que s'haja produït el cobrament anticipat, reintegrament total o parcial de l'ajuda concedida, junt amb els interessos de demora corresponents, d'acord amb el que disposa l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

En particular, seran causes d'incompliment les següents:

a) Incompliment de l'obligació de justificació en els termes establits o la justificació insuficient d'esta.

b) Incompliment de la finalitat per a la qual va ser concedida la beca o ajuda.

c) Quan resulte acreditada, a través del seguiment que de les accions subvencionades efectue el corresponent òrgan gestor, la inadequació del gasto efectivament realitzat al proposat i adjudicat.



3. Quan en l'exercici de les funcions d'inspecció o control, es deduïsquen indicis de la incorrecta obtenció, gaudi o destinació de l'ajuda percebuda, els agents encarregats d'estes funcions podran acordar la retenció de les factures, documents equivalents o substitutius i de qualsevol altre document relatiu a les operacions en què es manifesten estos indicis.





DISPOSICIÓ FINAL



La present orde entrarà en vigor des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 8 de febrer de 2012



El conseller de Sanitat,

LUIS EDUARDO ROSADO BRETÓN

Mapa web