Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE de 25 de setembre del 2006, de la Conselleria de Sanitat, per la qual fixa els criteris i establix les normes que han de regular el procés d'eleccions a òrgans de representació del personal al servici de l'Agència Valenciana de la Salut i de les institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat, al qual s'aplica el Decret 71/1989, de 15 de maig, del Consell de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 5369 de 18.10.2006
Número identificador:  2006/11776
Referència Base de Dades:  5348/2006
 



ORDE de 25 de setembre del 2006, de la Conselleria de Sanitat, per la qual fixa els criteris i establix les normes que han de regular el procés d'eleccions a òrgans de representació del personal al servici de l'Agència Valenciana de la Salut i de les institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat, al qual s'aplica el Decret 71/1989, de 15 de maig, del Consell de la Generalitat. [2006/11776]

La normativa atorga a les organitzacions sindicals la capacitat plena per a la convocatòria i el desplegament dels processos electorals; la funció de l'administració queda limitada a proporcionar els mitjans materials i humans que permeten el desplegament correcte d'estos processos, observant una neutralitat absoluta i transparència en el procés.

S'han convocat eleccions per a la constitució de les Juntes de Personal i Comités d'Empresa per al personal estatutari i funcionari i laboral, respectivament, al qual s'aplica el Decret 71/1989, de 15 de maig, del Consell de la Generalitat, sobre regulació dels òrgans de gestió de personal de la Conselleria de Sanitat i els òrgans que en depenen, d'acord amb la Llei 9/1987, de 12 de juny, modificada per la Llei 18/1994, de 30 de juny. Vistos l'article 21 de la llei esmentada abans i l'article 1.5 del Reglament d'Eleccions aprovat pel Reial Decret 1846/1994, de 9 de setembre, i també el Reial Decret Legislatiu 1/1995, de 24 de març, i el Reial Decret 1844/1994, de 9 setembre, resulta convenient que els òrgans competents en matèria de personal de la Generalitat Valenciana, en els àmbits competencials respectius, fixen els criteris i establisquen les normes per què s'han de regir les unitats administratives afectades pel procés d'eleccions sindicals.

Tenint en compte que el sistema sanitari valencià s'ordena en departaments de salut, d'acord amb el que establix l'Orde de 12 de maig de 2005, de la Conselleria de Sanitat, resulta necessari assenyalar determinats criteris d'actuació sobre altres qüestions directament o indirectament relacionades amb el procediment electoral, com ara el nomenament de coordinadors i representants de l'administració, la votació per correu, la concessió de permisos a membres de les candidatures, components de les meses electorals, representants de l'administració, interventors i electors en general.

L'article 47.c del Text Refós de la Llei de la Funció Pública Valenciana, en relació amb l'article 9 del Decret 34/1999, de 9 de març; l'article 9 de l'Orde de 2 d'agost de 2006 de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, i també en l'article 61 la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc del Personal Estatutari dels Servicis de Salut i l'article 17 del Decret 137/2003, de 18 de juliol, del Consell de la Generalitat Valenciana, preveuen la concessió de permisos per processos electorals.

Per tant, i fent ús de les competències atribuïdes en l'article 35.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, en el Decret 8/2004, de 3 de setembre, del president de la Generalitat, pel qual assigna competències a la Presidència de la Generalitat i a les conselleries amb competències executives, i en el Decret 26/2005, de 4 de febrer, del Consell de la Generalitat, pel qual aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Sanitat,

Ordene

Article 1. Elaboració dels censos estatutaris/funcionaris

Els departaments han d'elaborar el cens d'estatutaris/funcionaris dels centres de gestió inclosos en el seu àmbit geogràfic i funcional, i després l'han de lliurar a la Mesa Electoral Coordinadora.

El contingut i les característiques dels censos d'estatutaris/funcionaris s'han d'adaptar a les instruccions que dicte la Direcció General de Recursos Humans per a això com a desplegament de les normes vigents en matèria d'eleccions sindicals.

Estos censos han d'indicar, en l'encapçalament o en la caràtula, la unitat electoral de què es tracte i els centres de treball que comprenen.

Article 2. Composició de les meses electorals

La mesa electoral ha d'estar constituïda pel president, que ha de ser l'estatutari/funcionari de més antiguitat del cens electoral, d'acord amb el temps de servicis reconegut per a triennis, i dos vocals, que han de ser els funcionaris de major i menor edat dels inclosos en el cens corresponent. El de menor edat actua com a secretari. S'han de designar suplents dels anteriors els funcionaris que, al seu torn, seguisquen els titulars en l'orde indicat d'antiguitat o edat.

Article 3. Entrega de censos i determinació del nombre i la distribució de les meses electorals

Els departaments han de lliurar els censos d'estatutaris/funcionaris, distribuïts per meses electorals, a la Mesa Electoral Coordinadora.

Si no hi ha un acord entre els sindicats promotors del procés electoral sobre el nombre i la distribució de les meses electorals, s'ha de constituir una mesa electoral per cada 250 funcionaris o fracció, i correspon a la mesa electoral coordinadora decidir on situar-les.

L'elaboració dels censos ha d'estar acabada abans de la data de constitució de les meses electorals, a fi de constituir adequadament les meses parcials.

La mesa ha de publicar, amb les modificacions que considere oportunes, les llistes provisionals d'electors distribuïda per meses electorals.

Constituïdes les meses electorals, d'acord amb el que disposen l'article 26.1 de la Llei 9/1987, de 12 de juny, i els articles 10 i 11 del Reglament d'Eleccions aprovat pel Reial Decret 1846/1994, de 9 de setembre, la Mesa Electoral Coordinadora ha d'assumir les seues funcions amb vista a l'elaboració de la llista d'electors definitiva, d'acord amb el que disposen els articles 26.3 i 25.3.d de la Llei 9/1987.

La Mesa Electoral Coordinadora ha de fer les seues funcions d'acord amb el que establixen els articles 12 i 14 i els concordants del reglament aprovat pel Reial Decret 1846/94, de 9 de setembre.

Article 4. Votació per correu

S'aplica el procediment establit en l'article 19 del Reial Decret 1846/94, de 9 de setembre.

La Mesa Electoral Coordinadora és l'encarregada de tramitar i arreplegar tots els vots per correu que es produïsquen en la unitat electoral. El dia de la votació, la Mesa Electoral Coordinadora ha d'enviar, urgentment i amb un mitjà de transport que garantisca que es lliuren com més prompte millor, els vots per correu que corresponguen a cada una de les meses parcials de la unitat electoral, tant els que ja estiguen en el seu poder com els que puguen ser distribuïts pel servici de correus durant el mateix dia de la votació.

Article 5. Nomenament de coordinadors i representants de l'administració

El director general de Recursos Humans ha de designar en cada unitat electoral un coordinador de departament del procés electoral, que al seu torn ha de designar representants en totes les meses electorals, que assistixen a les votacions i a l'escrutini i han d'enviar una còpia de les actes a la Direcció General de Recursos Humans.

En l'àmbit de les unitats electorals del personal d'institucions sanitàries, el nomenament dels representants el fan els coordinadors de departament del procés sindical designats pel director general de Recursos Humans i ha de recaure preferentment en els estatutaris/funcionaris que pertanguen a l'àrea de personal.

Article 6. Permisos a membres de candidatures, components de meses electorals, representants de l'administració en les meses, interventors i als electors en general.

Es concedixen permisos retribuïts segons l'article 47.c del Text Refós de la Llei de la Funció Pública Valenciana, en relació amb l'article 9 del Decret 34/1999, de 9 de març, i l'article 9 de l'Orde de 2 d'agost del 2006 de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, i també l'article 61 la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc del Personal Estatutari dels Servicis de Salut, i l'article 17 del Decret 137/2003, de 18 de juliol, del Consell de la Generalitat Valenciana.

Són beneficiaris d'estos permisos, amb el règim que s'especifica, el personal que a continuació es detalla:

a) Concessió de permís de jornada completa a un representant per cada sindicat promotor de les eleccions i per cada província des de la data de constitució fins que finalitze l'actuació de les meses amb la resolució de les reclamacions contra els resultats públics.

b) Un membre de cada candidatura, designat pel presentador, disposa de permís retribuït a jornada completa des del dia de la proclamació de la candidatura fins al dia de la votació, ambdós inclusos.

c) Els components de les meses electorals i els representants de l'administració disposen de permisos pel temps necessari per a assistir a les reunions de la mesa electoral, inclosos els desplaçaments fora de la seua residència oficial que siguen necessaris, amb motiu dels quals percebran les dietes i despeses de viatges previstes en el Decret 24/1997, d'11 de febrer (DOGV número 2.931, de 17 de febrer), en la quantia establida per la Conselleria d'Economia, Hisenda i Administració Pública per a l'exercici corresponent. A més, disposen d'un permís retribuït de la jornada completa en el dia de la votació i durant les jornades de treball que s'inicien dins dels dies immediats anterior i posterior de la votació.

d) Els interventors tenen un permís retribuït durant tot el dia de la votació i durant la jornada de treball que s'inicie dins del dia immediatament posterior.

e) Els electors en general tenen permís retribuït pel temps imprescindible per a exercir el dret al vot, segons les instruccions concretes del responsable de personal de cada una de les unitats administratives, que pot exigir a l'elector un justificant del fet de la votació expedit per la mesa electoral, quan estiga situada fora del centre de treball.

Article 7. Dotació de mitjans materials i personals.

La Conselleria de Sanitat, d'acord amb la normativa vigent, ha d'adoptar les mesures oportunes per a dotar les meses electorals coordinadores dels mitjans personals i materials necessaris per al compliment de les funcions que establix esta orde. Així mateix, els òrgans directius dels departaments en què s'instal·len meses electorals, han de prestar la col·laboració necessària a fi d'aconseguir el desplegament normal del procés electoral.

Disposicions addicionals

Primera

En tot el que no disposa esta orde, cal ajustar-se al que regula en matèria d'eleccions sindicals el reglament aprovat per Reial Decret 1846/1994, de 9 de setembre.

Segona

Els models oficials de documents que s'usen durant el procés electoral s'han d'ajustar al que disposen els annexos de l'Orde de 2 d'agost de 2006, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual establix les normes i aprova els models que han de regir els processos d'eleccions a òrgans de representació del personal funcionari al servici de l'administració del Consell de la Generalitat i els seus organismes autònoms.

Tercera

Pel que fa al procediment electoral del personal laboral d'institucions sanitàries, cal ajustar-se al que ha regula en matèria d'eleccions a òrgans de representació dels treballadors de l'empresa el reglament aprovat pel Reial Decret 1844/1994, de 9 de setembre, i a la normativa laboral que s'aplica.

No obstant, s'aplica a este personal el que ha regula l'article 6 d'esta orde en el que no contravinga el que disposa l'autoritat laboral competent.

Quarta

Es faculta el director general de Recursos Humans de la Conselleria de Sanitat per a dictar les resolucions i ordenar les mesures que resulten necessàries en l'àmbit de les seues atribucions per al desplegament d'esta orde.

Disposició final

Esta orde vigix des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat.

València, 25 de setembre de 2006.

El conseller de Sanitat,

RAFAEL BLASCO CASTANY

Mapa web