Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 33/2011, d'1 d'abril, del Consell, pel qual oferix la integració en el règim estatutari a determinat personal adscrit a l'Hospital General Bàsic de la Defensa de València.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 6494 de 04.04.2011
Número identificador:  2011/3906
Referència Base de Dades:  004004/2011
 



DECRET 33/2011, d'1 d'abril, del Consell, pel qual oferix la integració en el règim estatutari a determinat personal adscrit a l'Hospital General Bàsic de la Defensa de València. [2011/3906]

Preàmbul



El conveni de col·laboració subscrit l'1 de juliol de 2008 entre el Ministeri de Defensa i la Generalitat per a regular l'ús compartit civil i militar de les instal·lacions de l'Hospital Bàsic de la Defensa de València, establix, en la clàusula quarta que, per mitjà d'un reial decret, s'ha d'efectuar el traspàs a la Generalitat del personal civil de l'hospital.

El Reial Decret 431/2009, de 27 de març, va traspassar a la Generalitat els mitjans personals adscrits al Hospital General Bàsic de la Defensa a València.

La Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc del Personal Estatutari dels Servicis de Salut (en avant l'Estatut Marc), preveu, en la disposició addicional cinquena, a fi d'homogeneïtzar les relacions d'ocupació del personal de cada un dels centres, institucions o servicis de salut i a fi de millorar l'eficàcia de la gestió, que les administracions sanitàries públiques poden establir procediments per a la integració directa, amb caràcter voluntari, en la condició de personal estatutari, en la categoria i titulació equivalents, de les persones que presten servicis en centres, institucions o servicis amb la condició de funcionaris de carrera o per contractes laborals fixos.



Este decret es dicta per a desplegar el que preveu l'article 49.1.3ª de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, i fent ús de les competències autonòmiques que establixen els articles 50.1 i 54.4 i l'apartat 5 de la disposició transitòria primera.

Per tot això, després de la negociació en la Mesa Sectorial de Sanitat, d'acord amb el que preveu la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i d'acord amb el que establixen els articles 31 i 33 de la Llei del Consell, a proposta del conseller de Sanitat, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i després de la deliberació del Consell, en la reunió del dia 1 d'abril de 2011,



DecretE



Article 1. Àmbit

El personal funcionari de carrera i el personal contractat laboral fix de l'Hospital General Bàsic de la Defensa a València, transferit pel Reial Decret 431/2009, de 27 de març, que exercisca el dret d'opció pot integrar-se en la categoria bàsica estatutària que li correspon segons la taula d'homologacions de l'annex II, i s'integra com a personal estatutari fix, si tenen la titulació que s'exigisca per a l'accés a la categoria estatutària corresponent o, si és el cas, estan legalment o reglamentàriament autoritzats o habilitats per a l'exercici d'una determinada professió, com està previst en la disposició addicional setena de l'Estatut Marc.





No obstant això, el personal al qual per a l'ingrés no se li va exigir una titulació acadèmica requerida actualment en la normativa de caràcter estatutari i que no compte amb l'autorització o habilitació legal pot integrar-se en una categoria de grup de classificació inferior segons la titulació que tinga.

El personal transferit en situació d'excedència en l'Hospital General Bàsic de la Defensa de València pot sol·licitar la integració prevista en este decret i passar a la situació estatutària que corresponga.



El personal el lloc de treball o la categoria laboral del qual no siga homologable d'acord amb la taula d'homologacions de l'annex II no pot optar a la integració que preveu este decret.



Article 2. Règim econòmic i jurídic

El règim econòmic i jurídic del personal que resulte integrat és el corresponent a l'Estatut Marc, les normes de desplegament i la normativa del personal de l'Agència Valenciana de Salut que se li aplique en cada cas.

Al personal que resulte integrat li han de quedar reconeguts els servicis prestats amb caràcter temporal o fix, als efectes econòmics, pressupostaris i de concurs de mèrits, com a prestats en les categories estatutàries en què s'integre i en els termes establits en l'Estatut Marc i en les convocatòries respectives.





Article 3. Règim retributiu

El personal que s'integre en el règim estatutari ha de percebre les retribucions que li corresponguen segons la categoria de l'homologació i d'acord amb les taules retributives del personal al servici de les institucions sanitàries de l'Agència Valenciana de Salut, amb efecte del primer dia del mes següent a la data de la resolució de la integració.



Si les noves retribucions són inferiors a les que té acreditades en la data de la integració, se li reconeixerà un complement personal transitori i absorbible per qualsevol millora retributiva que es produïsca, inclosos els canvis de lloc de treball, d'acord amb la normativa pressupostària.



Per al càlcul del complement personal transitori que se cita en el paràgraf anterior no es tindran en compte les quantitats percebudes en concepte d'atenció continuada o guàrdies mèdiques, els complements per l'exercici de treball en un horari o jornada diferent de l'habitual, el component singular per turnicitat i la realització d'hores extraordinàries, i tampoc qualsevol altre d'equiparable, d'acord amb el que preveu la disposició transitòria primera del Reial Decret Llei 3/1987, d'11 de setembre, sobre retribucions del personal estatutari de l'Institut Nacional de la Salut, ni les quantitats que s'hagen reconegut en concepte d'antiguitat fins a la data d'integració.

El personal que s'integre en les places de facultatiu especialista de departament i metge d'equip d'atenció primària tindrà el règim de dedicació propi del complement específic C.

Per als efectes econòmics, al personal integrat li queda reconeguda l'antiguitat que tinga en la categoria laboral o funcionarial d'origen fins a la data d'efecte de la integració. El primer trienni que totalitze este personal a partir de la resolució d'integració es reconeix d'acord amb el que preveu l'article 42 de l'Estatut Marc. El temps transcorregut des de l'acompliment del últim trienni com a personal laboral o funcionarial es compta per al reconeixement d'un nou trienni com a personal estatutari.



Article 4. Places oferides en la integració

Les places en què es pot integrar este personal es doten amb les retribucions que assenyalen el Reial Decret Llei 3/1987, d'11 de setembre, i la normativa que el desplega que seguisca vigent, d'acord amb les disposicions derogatòria única i transitòria sisena de l'Estatut Marc i amb les taules retributives del personal al servici de les institucions sanitàries de l'Agència Valenciana de Salut, i amb el règim de dedicació que els corresponga.



Article 5. Adscripció del personal integrat

El personal que resulte integrat s'adscriu a l'antic Hospital General Bàsic de la Defensa de València, sense perjuí que posteriorment es redistribuïsquen efectius en funció de l'organització de l'assistència sanitària, segons la nova configuració del Mapa Sanitari de la Comunitat Valenciana, aprovat pel Decret 224/2007, de 16 de novembre, del Consell.



Article 6. Tramitació de les sol·licituds d'integració

1. Les sol·licituds individuals d'integració es formulen d'acord amb el model oficial que s'inclou com a annex I, en el termini d'un mes a partir de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana d'este decret. Es presenten en els registres dels centres a què fa referència l'article 38.4 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, adreçades al director general de Recursos Humans de l'Agència Valenciana de Salut, c/ Misser Mascó, 31, 46010 Valencia.

2. El personal que trie l'opció d'integració ha d'adjuntar a la instància la documentació següent:

a) Una còpia compulsada del nomenament de funcionari o funcionària de carrera, o del contracte laboral fix o del certificat expedit per l'autoritat competent del Ministeri de Defensa que acredite la relació jurídica de contractat laboral fix.

b) Una còpia compulsada de la titulació acadèmica (l'especialitat, si és el cas) que s'exigisca per al accés a la categoria estatutària corresponent o l'habilitació legal o reglamentària prevista en la disposició addicional setena de l'Estatut Marc.

El personal que estiga exercint algun de les categories laborals assenyalades amb un asterisc en la taula d'homologacions de l'annex II ha d'acreditar les funcions realitzades per mitjà de la presentació de la fotocòpia compulsada del document L.20.R o L.21.R del Ministeri de Defensa o, si no, l'acreditació del centre de gestió de les funcions que ha fet.

No obstant això, i per a tot el personal que s'integre, ha de quedar prou acreditada la pertinença a la categoria laboral o funcionarial en la que ha sigut transferit.



Article 7. Personal no integrat

Al personal funcionari de carrera i al personal contractat laboral fix objecte de la transferència que no opte per la integració i el personal al qual, encara que l'haja sol·licitada, no se li puga concedir perquè no tinga els requisits exigits, se li han de respectar les condicions i el règim jurídic que deriven de la situació d'origen. Els llocs d'este personal que no s'integre seran declarats per amortitzar.



Article 8. Personal laboral temporal

Les places que siguen objecte de la transferència exercides per personal laboral temporal s'han de transformar en places de caràcter estatutari, després d'un informe favorable de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació. El personal que les exercisca, sempre que tinga els requisits de titulació exigits, ha de cessar i se li ha d'expedir un nomenament de caràcter estatutari com a personal temporal en una plaça vacant.





Disposició addicional



Única. Aprovació del procediment de modificació de plantilla

No es poden dictar resolucions d'integració derivades d'este decret fins a l'aprovació del procediment de modificació de plantilla pel qual es creen els nous llocs de treball en la categoria corresponent i s'amortitzen els llocs de treball a què estan adscrits.





Disposicions finals



Primera. Desplegament normatiu

Es faculta el conseller de Sanitat per a dictar les disposicions necessàries per desplegar decret.



Segona. Entrada en vigor

Este decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 1 d'abril de 2011



El president de la Generalitat,

FRANCISCO CAMPS ORTIZ



El conseller de Sanitat,

MANUEL CERVERA TAULET





ANNEX II

TAULA D'HOMOLOGACIONS



Funcionari Estatutari

E. ADMAUT Administratiu de la funció administrativa

C. GENAAE Administratiu de la funció administrativa

E. AUXORA Auxiliar de la funció administrativa

C. GENAXE Auxiliar de la funció administrativa

Laboral fix Estatutari

Titulat superior d'activitats específiques (metge amb especialitat) Facultatiu especialista de departament

Titulat superior d'activitats específiques (metge sense especialitat) Metge d'equip d'atenció primària

Titulat mitjà d'activitats específiques Infermer

Fisioterapeuta

Tècnic superior de gestió de servicis comuns Administratiu

Tècnic superior d'activitats específiques Administratiu*

Higienista dental

Tècnic especialista en radiodiagnòstic

Auxiliar d'infermeria

Oficial d'activitats específiques Auxiliar d'infermeria

Ajudant d'activitats específiques Zelador*

Ajudant de gestió de servicis comuns Zelador*

Empleat de bugaderia*

Marmitó*

Tècnic superior d'activitats tècniques i professionals Llanterner*

Electricista*

Obrer*

Governant*

Zelador*

Oficial de gestió de servicis comuns Telefonista*

Oficial d'activitats tècniques i professionals Fuster*

Cuiner*



* * * * *



Laboral fijo Estatutario

Titulado superior actividades específicas (Médico con especialidad) Facultativo especialista de departam.

Titulado superior actividades específicas (Médico sin especialidad) Médico de EAP

Titulado medio de actividades específicas Enfermero/a

Fisioterapeuta

Técnico superior gestión servicios comunes Administrativo/a

Técnico superior actividades especificas Administrativo/a*

Higienista dental

Técnico especialista radiodiagnóst.

Auxiliar de enfermería

Oficial actividades específicas Auxiliar de enfermería

Ayudante actividades específicas Celador*

Ayudante gestión servicios comunes Celador*

Empleado de lavandería*

Pinche*

Técnico superior actividades técnicas y profesionales Fontanero*

Electricista*

Albañil*

Gobernante/a*

Celador*

Oficial gestión servicios comunes Telefonista*

Oficial actividades técnicas y profesionales Carpintero*

Cocinero/a*.

<div id="AquiVaUnaImagen"></div>

Mapa web